schrijfcontrole blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
324
Als ik in wi09SE mijn c-schijf wil laten controleren op fouten, krijg ik na enige tijd de melding: schijfcontrole is 10x opnieuw opgestart. Hij gaat dus niet verder.

Ik heb geen programma's aanstaan. Wel staat mijn adsl-verbinding aan en Norton-anti-virus.

Wat te doen? Bedankt voor de hulp.
 
Dat komt dan omdat er toch een programma actief is. Voer dan maar een schijfcontrole onder DOS uit.
 
schijfcontrole blijft hangen

Sorry, de vraag was nog niet opgelost.

Als ik scandisk in DOS doe, krijg ik hetzelfde venstertje als in windows en ook hetzelfde probleem.
Ik heb getypt

c:\WINDOWS\scandisk

Is dat goed?
Bedankt voor je reactie.
 
Ik bedoel vanuit de MS-Dos modus (start->afsluiten->opnieuw opstarten in MS-dos modus oid). Probeer dan scandisk eens.
 
waarschijnlijk is er sprake van spyware die naar je disk blijft schrijven. Scan met ad-aware en/of spyboth en je zult zien dat het overgaat. Gratis te downloaden. Je kunt ook een hyjack plaatsen.
 
Hallo,
Norton en ADSL ook uitzetten.
Via Ctrl-Alt -Del krijg je een schermpje, alles verwijderen behalve explorer en Systrey.
Eerst even schijfopruiming doen en defragmenteren.
Dan schijfcontrole maar daarvan de bovenste functie aanvinken. Komt er na 10 keer weer die mededeling dan klik je op nee. (Niet meer laten zien).
Hans
 
Of idd alle procesjes killen behalve explorer en dan in windows proberen of anders als je computer opstart op F8 rammen tot je een keuzen menu krijgt, en dan opstarten in dosmode kiezen en dan scandisk intikken.

Of in dosbox chkdsk intikken, dat doet namelijk ongeveer wel het zelfde :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan