schrijven meerdere kolommen csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

joske13

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hoi.

Bij mij op het werk hebben we een graveerapparaat wat werkt via een *.csv bestand
Nu worden er handmatig getallen in cel A1 en B1 gezet, waarna het graveren kan beginnen.

Alle gegevens die gegraveerd moeten worden, worden echter via VBA in excel gezet, dus kwam ik met de opmerking dat dat ook, min of meer, geautomatiseerd zou kunnen worden.
Als ik het externe csv bestand kan openen, bewerken en saven is het al goed.

Probleem is echter dat ik 2 gegevens invul in "Invoer.xlsm" in cell A1 en B1
Als ik dit dat wegschrijf in Test.csv, dan staat het er goed in.
Als ik het echter save, dan worden de 2 cellen samengevoegd en onderscheiden dmv een komma.

En ze moeten dus in 2 aparte cellen blijven staan.

Helaas lukt het mij niet om "Test.csv" te uploaden. (Leeg bestand)
Beide bestanden moeten staan in C:\Test\

Jos

Bijlagen

Je slaat dus het bestand invoer.xlsm op als .csv bestand? Dan klopt het wel wat er gebeurt. Een .csv (Command Separated Values) bestand is gewoon een tekstbestand waarin waarden staan die gescheiden zijn door een komma of een puntkomma.

Allereerst bedankt voor je reactie.

Het bestand "Test.csv" moet worden geopend, bewerkt en afgesloten (saven)
Probleem is dat de gegevens in 2 aparte kolommen moeten staan, maar op deze manier worden ze samengevoegd in 1 cel.

Jos

Dus in het .csv bestand zou volgens je voor dit moeten bevatten?
12345 890

Een voorbeeld van hoe het er in het csv bestand uit moet zien is wel wenselijk.
Een csv bestand is, zoals ik al zei, gewoon een tekstbestand die je met Kladblok kan openen.
Er zijn als zodanig geen cellen.

Je kan denk ik het beste een bestand hier plaatsen waar die graveermachine daadwerkelijk mee werkt.

Laatst bewerkt:
Ik zal morgen het csv bestand mee sturen.
Alleen is het een leeg bestand waar alleen 2 cellen zijn gevuld.

Een bestand waar 2 cellen gevuld zijn is geen leeg bestand natuurlijk. Daarnaast bevat een .csv (tekst bestand) geen cellen. Het is een standaard Kladblok bestand. Wel kan Excel deze openen en zal de komma of puntkomma gescheiden waarden, afhankelijk van instellingen, in afzonderlijke cellen plaatsen.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
Nu alleen nog een oplossing.... :-)

Als ik handmatig data toevoeg in de *.csv en ik sluit of save het bestand krijg ik een melding dat het bestand niet compatible is met "csv".
Klik "YES" om de bestandsindeling te houden zoals hij is. (En dat wil ik)

Als ik echter via vba het bestand sluit (of save) krijg ik de vraag niet en wordt gewoon als csv gesaved (en dat wil ik niet)

Nu is dus de vraag, waar het verschil zit is saven (handmatig of via vba)
Hoe krijg ik het voor elkaar om de vraag/opmerking wel te krijgen, en op "YES" te klikken via VBA.

Ik hoop dat het duidelijk is waar mijn probleem zit.

Jos

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    53,8 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een basiscursus Excel voor je gaat werken met Excel wonderen kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan