schrijven naar tabel Logboek werkt niet (lijkt niet te werken....)

• Onderwerp starter Onderwerp starter IsR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je een voorbeeldje posten? Kan ik beter zien wat je gedaan hebt.

Je had een paar kleine foutjes gemaakt, zoals een verkeerd veld in je logtabel en het verkeerd uitlezen van het ID veld op het formulier. Bijgwerkte versie zit er bij.

Bijlagen

Dank je Octafish,
Ben nu jouw versie met de mijne aan het vergelijken om te zien waar ik de fout in ben gegaan.
Nog een paar vraagjes erover voor het begrip:

- Waarom heb je code Me.NWContactID = Me.contact_ID toegevoegd?
- Wat is het verkeerde veld in de Logtabel? Kijk ik blijkbaar overheen.....

In je tabel heet het veld [RecordID], bij jouw in de procedure [Record_ID]. En dat is toch anders :).
Je gebruikte het verkeerde veld om de SQL op te bouwen; om de structuur consequent te houden (alleen velden gebruiken met NW in de naam) is het noodzakelijk om het ContactID ook in het veld NW te hebben. Omdat het ID uiteraard niet verandert, is het voldoende om de waarde over te halen uit het oorspronkelijke veld.

Ik geloof zowaar dat ik het eindelijk begin te begrijpen.
Volgende stap: in de originele database dit gaan implementeren.

Ik laat weer weten hoe dat gaat.
Thx weer zover.

Octafish,

Ik heb je aangepaste code in het database-je als nieuw bestand opgeslagen, maar dan wordt er geen record toegevoegd in de tabel Logboek, als ik de inhoud van een veld verander.????
Er wordt ook geen foutmelding gegeven. Rara.....

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je stap voor stap door de code loopt?

Zelfs dat lukt niet. Dan hoor ik alleen "PING". Misschien een signaal op zich?:(

Toch te vroeg geroepen, dat ik dacht het te beginnen begrijpen.

Kun je het voorbeeld posten?

Hierbij.
Bekijk bijlage TestLog1.zip

Het is eigenlijk jouw aangepaste versie.
Het enige dat ik er aan heb aangepast is dat RecordID heb vervangen door Record_ID in zowel code als veldnaam.
Dit omdat al mijn andere ID's ook _ID hebben.

Dat zou moeten kunnen. Heb je ook de tags aangepast? Da's typisch iets dat je dan vergeet.

Volgens mij is dat niet nodig omdat ik in het formulier het veld RecordID niet heb staan. Heb het voor de zekerheid nog wel even nagekeken.
Dit is het veld in de log-tabel waar (in deze testsituatie) de contact_ID komt te staan.

Hij gebruikt de RecordId toch om te filteren? Zit nu in de trein, dus da's lastig kijken :)

Ik begrijp het...niet erg hoor.:thumb:
Nee, volgens mij op contact_ID (in de code)
In de eigenschappen staat nergens een filter geactiveerd.

Ik heb je laatste versie getest, en hij doet het prima !?

Misschien een hele stomme vraag.
Kan je stapsgewijs vertellen wat je in welke volgorde hebt gedaan?
Wellicht dat je toch iets anders doet dan ik of op een andere manier.
Moet je de tabel open of dicht houden etc.

Ik heb je formulier geopend, (niet de tabellen, maar dat hoeft ook niet) en een paar waarden veranderd. Vervolgens op de knop gedrukt :). Eerste keer de stapmodus aangezet op de regel
Code:
                        sVeld = .Tag
om te kijken of hij doorliep (of piepte). En vervolgens nog een keer uitgevoerd. Niks aan de hand, alles werd gelogd en gewijzigd. Kortom: je voorbeeldje is in orde!

Dan ben ik echt het spoor bijster.
Als ik op de knop klik, lijkt er wat te gebeuren, maar er wordt niets gelogd.
Ik weet het even niet meer.
Denk dat ik de computer maar eens uit zet (cache legen?) en kijken of het scheelt.

Dat gaat denk ik niet helpen; de cache heeft weinig met Access te maken. Ik denk eerder aan andere db instellingen, of meer specifiek: Access instellingen zoals bibliotheken. Kun je, vanuit het VBA venster, de db eens compileren? En kijken of je fouten vindt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan