• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schuifbalk in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boetsie

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Berichten
18
Hallo,

weet iemand of je op een tablad in excel een schuifbalk kunt maken die gekoppeld is aan een paar rijen (bijv 15 rijen), waarvan je er maar 5 kunt zien?

Zo ja, hoe krijg je dit voor mekaar?

Dit heeft te maken met de hoeveelheid gegevens op het scherm. Er staan gegevens boven die rijen en onder, die zichtbaar moeten zijn op het scherm.
 
in ieder geval kun je met titels blokkeren ervoor zorgen, dat bepaalde rijen niet meescrollen.

Volgens mij kan dit alleen met de bovenste rijen of linkse kolommen.

versie 2007 beeld => deelvenster blokkeren.

zie bijlage.
 

Bijlagen

  • titels blokkeren (oeldere).xls
    17 KB · Weergaven: 238
Boetsie,

Dit kan ook.
Selecteer een aantal rijen en kies voor groeperen.
Nu verschijnt er links een lijn met een minteken.
Klik op het minteken en alle gegroepeerde rijen verdwijnen klik op de plus en alles verschijnt weer.

zie voorbeeld bestand
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    17 KB · Weergaven: 230
Dank voor de reacties, maar dit is allemaal standaard binnen excel.

Nee, ik ben op zoek naar de volgende mogelijkheid:
Bij voorbeeld:
Op regel 1 t/m 10 staat informatie, die altijd op het scherm zichtbaar moet zijn.
Regel 20 t/m 30 idem.

De informatie op regel 11 t/m 19 wil ik alleen deels kunnen zien, dus dat ik van deze 9 regels er standaard bijv. 5 laat zien. Als ik de informatie wil zien in de overige 4 regels dat ik deze dan kan naar voren kan halen via een schuifbalk (scrollbar).

Ik hoop dat deze uitleg beter tot de verbeelding spreekt.
Voor de goede orde zal ik een plaatje toevoegen wat ik ongeveer bedoel.

Scrollbar in excel.jpg
 
Hallo Paulva,

ik weet niet wat je gestuurd hebt, maar ik zie alleen een htm link.

Groet,
Boetsie
 
Hallo Paulva,

Ik was iets te snel met mijn reactie. Ziet er super uit. Ik ga het eens met grote interesse bekijken wat je gedaan hebt.

Groet,
Boetsie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan