• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

% Score bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max Kant

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Ik zoek de formule om de hoogste korting % te beoordelen/berekenen met het maximaal aantal punten, lagere kortingspercentages met een evenredig lager aantal punten.
Zie de bijlage met de formule, waarbij de laagste prijs het maximaal aantal punten krijgt.
Alvast bedankt, gr. Ruben Bekijk bijlage Prijs beoordelingsformule-01.xlsx

Ziet er EMVI-achtig uit...

Wat is nu precies je vraag? M.a.w. wat moet er veranderen in de sheet?

Aanpassing in het Excel bestand

In het Excel bestand zitten twee beoordelingskolommen, Prijs en Kwaliteitsscore %.
Mijn vraag gaat over Kwaliteitsscore %, de Prijskolom is bestaand en goed en werkt als voorbeeld.

In het aangepast Excel bestand, zie de bijlage Bekijk bijlage Prijs beoordelingsformule-02.xlsx, heb ik het 'kopje' van Korting aangepast in Kwaliteitsscore %

Ik zoek in de tabel Kwaliteitsscore de uitkomst dat de hoogste score in kwaliteit, b.v. 100% de maximale 500 punten krijgt.
De lagere kwaliteitsscore ontvangen een evenredig aantal punten gelijk aan de formule in de Prijsbeoordeling.

Kopieer in de oranje (E13) of gele kolom (G13) en trek daarna door:

Code:
=$D$13*$C13/(MAX($C$13:$C$16))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan