• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scorelijst excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hellup..
Ik heb een lijst namen en per persoon een bijbehorende score. Hoe kan ik automatisch een scorelijst ernaast plaatsen? Welke formule moet ik daar voor gebruiken. Degene met de hoogste score natuurlijk op nummer 1 met daarachter de behaalde score. Is daar een formule op los te laten? Of moet ik dan met macro's aan de slag? Wie kan me op weg helpen. Bestandje heb ik bijgevoegd...

Yep macrootje is het handigst: zie mijn bestandje.
Druk op ctrl + t en je macro werkt perfect, ook met evt. neg. getallen.
Het is simpel: je neemt een macro op. Het eerste wat je doet is de namen selecteren, evt tot helemaal onderaan (cel 65535) en daarna (ctrl gebruiken!) de scores, ook evt tot helemaal onderaan. Druk op kopieren. Ga naar het veld waar je eerste record moet komen en klik op plakken. Al je records komen nu te voorschijn. Nu is het nog een kwestie van sorteren en dat doe je door in de reeds geplakte cellen op de kolom met scores te klikken en op z-a te klikken (van boven naar beneden sorteren) en klaar is kees. Druk dan op macro stoppen en helemaal klaar. Evt. nog wel de nummering voor de records aanpassen, dat zou je evt ook nog in de macro op kunnen nemen, is niet veel werk, typ 1,2,3 onder elkaar en selecteer deze en klik in veld 3 op de rechtonderkant van en trek ze naar beneden (vast wel bekent).
Je kunt dus nog een sneltoets aan je macro plakken of in een werkbalk weergeven, in dit geval heb ik voor de combi ctrl t gekozen.
Let op > je moet wel de getallen allemaal in dezelfde weergave hebben staan, dus in dit geval gecentreerd en als getal. Anders sorteert ie namelijk niet goed.:D

Laatst bewerkt:
makkie

hopelijk weet je wat sorteren is.
excel sorteert enke de aansluitende kolommen
laat in jouw geval dus kolom b weg en sorteer de uitslag. de andere kolom blijft staan en staat de volgorde staat er keurig netjes achter

jos schenkelaars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan