• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scores optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ztfwilla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2018
Beste allemaal,

Voor mijn werk wil ik makkelijk bijhouden hoeveel studenten scoren in bepaalde weken. Ik heb geen zin op het op te moeten tellen en wil het dus geautomatiseerd doen via excel. De studenten vullen hun scores ik en op een pagina komt de score per week naar voren. Ik krijg het echter niet veel elkaar om de goede formule hiervoor te vinden, ik denk dat het mogelijk is maar ben er nog niet uit hoe. Hieronder een voorbeeld van de database

Week 1 2 3 4
Oud leden
Gescoord 1 0 4 2
Afgewezen 2 3 4 7
Terugbellen 2 3 8 9
Opzeggers
Gescoord 0 2 3 4
Afgewezen 4 5 7 3
Terugbellen 3 7 8 5

Ik zoek nu dus een formule die voor mij iedere week inzicht geeft in hoeveel er gescoord is. Oftewel in week 1: 1 in week : 2 en week 3: 7

Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.

Dank

Laatst bewerkt:
Er weet vast iemand een antwoord, maar een voorbeeldbestand lijkt me handig.

doet dit wat je wilt?

Code:
=SOM.ALS($B$2:$B$45;"Gescoord";C$2:C$45)

Dat werkt als ik het antwoord van een kolom wil. Ik wil echter dat ik dat niet voor elke week hoef te doen maar dat excel zelf kijkt van welke week de score gezocht moet worden en dat hij die week plus score dan zoekt. Om zo een keer de code te schrijven en verder weekelijks alleen scores toe te voegen

geef dan in het voorbeeldbestand aan wat en vooral waar je iets wilt.

Die formule kan je toch ook doortrekken naar rechts?

Mij is het absoluut niet duidelijk. Wat moet er nu in het overzicht komen te staan?

Een testbestand is alleen handig als je ook even (handmatig) voor een aantal regels aangeeft wat je als resultaat verwacht (eventueel met een korte toelichting).

Deze perfecte opzet zo ongeveer de slechtste die ik bedenken kan. Krijg je de gegevens zo aangeleverd of is het jouw eigen idee.

Code:
=SOMPRODUCT((INDIRECT(ADRES(1;3;;;$A2)&":"&ADRES(1;100))=B$1)*(INDIRECT("'"&$A2&"'!B3:B1000")="Gescoord")*(INDIRECT("'"&$A2&"'!C3:CV1000")))

NB: Als het maar om een paar formules gaat kun je net zo goed even de bladnamen er rechtstreeks in vermelden; zal stukken minder geheugen vreten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan