Screen freezes, maar nog wel muis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xslyte

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Hallo,
Ik heb een samengestelde computer met windows 7, alleen nou heb ik het probleem dat mijn computer af en toe qua scherm vast zit, ik kan mijn muis dan nog wel bewegen maar programma's lopen dan meestal vast of reageren dat niet tijdens de freeze. De freeze kan om de 3 minuten gebeuren maar het kan ook zo zijn dat hij niet voorkomt in een uur. Het enige dat ik me kan bedenken dat het komt dat er iets is fout gegaan in de installatie van mij windows want al mijn drivers zijn up to date en ik ken geen verdere problemen van mijn hardware. Op het moment heb ik geen zin om mijn hele windows op nieuw te gaan installeren dus wou ik eerst even vragen wat de fout kan zijn en hoe ik hem misschien kan op lossen.
Vriendelijke groet Marc Verbeek

3072MB ATI AMD Radeon HD 7900 Series

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij un-freezed dus vanzelf weer als ik het goed begrijp ?
Wanneer hij freezed zou je eigenlijk bij je taakbeheer/taskmanager moeten kijken welk proces er 100% CPU gebruikt om zodoende te achterhalen wat de oorzaak is.
Kan ook mallware/spyware etc zijn.

Groeten Marcel

Op het moment dat mijn computer freezed staat mijn taakbeheer ook stil dus, ik kan het opdat moment niet zien.

En als je van te voren je taakbeheer alvast open zet kun je dan misschien wel iets zien ?
Heb je al in je logs gekeken ? (evenvwr.msc)

Groeten Marcel

Op het moment dat mijn computer freezed staat mijn taakbeheer ook stil dus ik kan dat niet zien wat het meeste trekt.

Waar kan ik de logs vinden? :p

[Windows toets]+[R]
type: eventvwr.msc
kijk vervolgens in het onderdeel Systeem en Toepassing of je het moment van freeze kunt herleiden naar een gelogd event.

Groeten Marcel

Welke AMD driver wordt geladen / is standaard geïnstalleerd?
Te vinden in configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapters.
Vervolgens even op de naam van de videokaart klikken en dan naar het tabje 'stuurprogramma'.

Laatst bewerkt:
@xslyte
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".

Laatst bewerkt:
Welke AMD driver wordt geladen / is standaard geïnstalleerd?
Te vinden in configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapters.
Vervolgens even op de naam van de videokaart klikken en dan naar het tabje 'stuurprogramma'.

Ik kan niet precies de data vinden die jij zoekt dus hier een screenshot van de door jou opgegeven pad. stuurpogramma.png

Jazeker kun je die vinden, het staat in je screenshot: 13.251.0.0
Ga eens naar de driver site van AMD en download en installeer eens een vorige versie.
Ik vermoed dat je eerst de huidige zal moeten verwijderen omdat een 'vorige' ook een oudere is en ik weet niet of de kaart dat 'accepteert'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan