Screen tearing

Status
Niet open voor verdere reacties.

janntempel

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
25
Hallo,

Ik loop al een hele lange tijd tegen een probleem aan met mijn beeldscherm.. Er zit een kleine vertraging tussen het bovenste deel en het onderste deel van het scherm. Dit is bij alles wat ik op dit scherm doe; film kijken, chrome, windows en bij het gamen. Uiterst irritant. Ik heb ook mij tv aangesloten op dezelfde videokaart maar hierop geen rare lijn.

De lijn zit overigens altijd op dezelfde plek soms zit de lijn boven in het scherm en soms onderin.

Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat ik te maken heb met "Screen tearing"

Ik heb een AMD Radeon7800 Series video kaart en daarop een Asus VE247H 23.6inch beeldscherm aangesloten met een DVI kabel daarnaast hangt er via de hdmi aansluiting een Samsung UE-40D5000 LED TV aan. Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd V-sync aan Tripple buffering, nieuwe kabel etc....

Het enige wat tot nu toe werkt is de hdmi kabel die naar de tv loopt los koppelen, dan heb ik geen "tear" meer in mijn monitor. Heb jij enig idee hoe ik de 2 schermen toch tegelijk kan aansluiten zonder last te hebben van screen tearing?

Nog een filmpje ter illustratie: http://www.youtube.com/watch?v=BzPbzG4wz5k

Alvast bedankt,

Jan
 
@janntempel,

Jou scherm wordt overstuurd door de krachtige videokaart (FPS, FrameRatePerSecond). Probeer vertical sync op je kaart aan te zetten. Anders de framerate van de kaart naar beneden zetten.
 
@janntempel,

Jou scherm wordt overstuurd door de krachtige videokaart (FPS, FrameRatePerSecond). Probeer vertical sync op je kaart aan te zetten. Anders de framerate van de kaart naar beneden zetten.

Bedankt voor je reactie. Ik heb V-Sync al aan staan in de Catalyst Control Center (of bedoel je iets anders) Hoe haal ik de framerate naar beneden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan