screencapture met WMP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Is het mogelijke om op de een of andere manier een screencapture te maken van een bestand wat afgespeeld wordt in WMP?
Groet, Jan.;)

Die optie zit niet in WMP zelf maar je kan eventueel wel Camtasia Studio gebruiken. Een 30 dagen - trial waarbij je alle functies kan gebruiken die ook in de koopversie zitten kan je hier downloaden.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik ben al aan het experimenteren, via Google heb ik Screenshot Captor gedownload. Hij captured van alles, alleen alle afbeeldingen blijven zwart....rarara. Wie weet raad?:(

1) Is het jouw bedoeling om 1 frame van het bestand te capturen in de vorm van bijvooorbeeld een jpg-bestand of wil je enkele seconden/minuten van het bestand capturen in de vorm van een filmbestand naar keuze?

2) Heb je het afgespeelde bestand op je pc staan of wordt het in WMP weergegeven via streaming vanaf het internet of iets dergelijk?

Laatst bewerkt:
a - Het gaat mij om één frame, idd b.v. als jpg bestand.
b - Het zijn bestanden die gewoon in mijn pc staan en alleen afgespeeld kunnen worden met wmplayer.
Maar het lukt ook niet met bestanden die met b.v. nero ofzo worden afgespeeld. Het gaat wel met de ingebouwde screencapture mode van de Gom player, maar die speelt weer niet de bedoelde bestanden af... Ik heb 2 of 3 verschillende screencaptureprogrammas van het internet gedownload en allen capturen ze alles, behalve het plaatje zelf...:confused:

De meeste screencapture progs capturen idd geen plaatjes van een filmbestand dat je afspeelt, ik weet ook niet waarom juist.

Nu ik weet dat je enkel maar 1 frame wilt capturen in de vorm van bijvoorbeeld een jpg was mijn voorstel GOMPlayer. Ik begrijp echter niet waarom GOMPlayer je bestand niet kan afspelen terwijl je dit met WMP wel kan, ik zou eerder het tegenovergestelde verwachten.

1) Wat is de extentie dan van die bestanden?

2) Probeer je de bestanden af te spelen met GOMPlayer door a) eerst GOMPlayer op te starten en vanuit GOMPlayer dan te linksklikken op GOMPlayersymbool linksbovenaan en vervolgens
Open File(s)... te kiezen en de bestanden op je pc te gaan zoeken en deze vervolgens te selecteren en af te spelen of b) speel je de bestanden af door op het bestand te dubbelklikken waarna het telkens met WMP opent?

Laatst bewerkt:
Ik ben weer wat verder; de bestanden die ik alleen in WMPlayer kan afspelen hebben w.s. een soort van copyright bescherming, dus daar zal het misschien aan liggen. Dus ben ik w.s. aangewezen op de Gom Player en de bestanden die ik daar mee kan afspelen. Maar begrijp dan ook nog steeds niet dat de capturesoftware nergens plaatjes vanaf kan pakken..Afijn, ik denk dat ik het dan hier maar bij laat. Dank voor de tips en het meedenken.:thumb:

media catcher mischien?

http://applian.com/download-videos/

:)

Printscreen toets=>PaintShopPro=>Capture as new Image

Als 't echt beveiligd is zal dat ook niet lukken.
Zo werkt de beveiligde extentie wmp nou eenmaal.
MovieMaker heeft ook een screenshot funktie.

Laatst bewerkt:
de bestanden die ik alleen in WMPlayer kan afspelen hebben w.s. een soort van copyright bescherming

Ik heb geen idee of het daar eventueel iets mee te maken heeft maar...

Als je echt dat plaatje nodig hebt en het lukt niet met de tips van Gimli dan kan je nog altijd een workaround proberen met behulp van bijvoorbeeld Camtasia.

Laat het bestand afspelen in WMP en capture met Camtasia het stuk waarin het plaatje voorkomt dat jij wil hebben. Sla dit gecaptured stuk bijvoorbeeld op als .avi en speel dit daarna af met GOMPlayer waarbij je dan de ingebouwde screencapture gebruikt om dan uiteindelijk je plaatje te hebben.

Ik heb wel nog nooit copyright beschermde bestanden gehad of er Camtasia proberen op los laten dus ik hoop dat het zal werken.

Ik weet het, dat is een heel gedoe voor een plaatje maar als je het echt zo graag zou willen hebben...

Laatst bewerkt:
Dank voor de tips, maar het is idd ook weer niet zo belangrijk, dus ik kan er ook wel zonder leven, en dat is wat ik nu dan ook doe :D Ik heb al wat andere plaatjes gevonden die ook voldoen. ;) Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan