ScreenPrint maken van beeld van dvd-film in Media Player?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen van de voorgestelde oplossingen werkte, helaas. Vandaag vond ik een simpele oplossing: het filmpje openen met Irfanview en dan Screenshot doen. Ik heb het zelfs niet op 'pauze' hoeven zetten! Wat is dat toch altijd een heerlijk programmaatje.

Maar ik merk nu een vergissing, want dit gaat weer niet op voor dvd's (kan Irfan niet afspelen), alleen voor wmv's e.d.
 
Laatst bewerkt:
Onderstaande methode werkt voor zover ik weet altijd en je hebt er geen extra software voor nodig - alleen twee players of een player waarvan je meerdere exemplaren kunt openen. Dat kan praktisch altijd standaard al. In een player als WinAmp zul je Allow multiple instances onder Options > General Preferences aan moeten vinken, als dat nog niet het geval is.

Open een player en start het filmpje. Of een ander filmpje - zolang het maar hetzelfde bestandsformaat heeft als de film waar je een screenshot van wilt maken. Pauzeer dit filmpje en minimaliseer de player naar je taakbalk.
Open een tweede exemplaar van de player of een andere player (dat maakt dus niet uit - in het screenshot hieronder is WMP als eerste player gebruikt en WinAmp als player waar het screenshot van gemaakt moet worden).
Start de film waar je screenshots van wilt maken. Nu kan dit gewoon via de PrintScreen-toets.

screenshot_filmpjes.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Guus, het werkt inderdaad.
Zoals gezegd, al die andere tips hierboven hielpen me niet. Ik heb zonet Dell PowerDVD gebruikt als tweede programma, en krijg een perfect Screenshot.
Gates' wegen zijn onnaspeurlijk & wonderbaarlijk.

Hartelijk bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan