Screensaver doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

leekje

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2004
Hallo,

Mijn vader heeft een raar probleem op zijn pc.
Als hij de pc opstart dan gaat na een paar minuten automatisch de schreensaver aan.
Als hij dan aan het werk gaat met diverse verschillende programma's en deze gewoon weer afsluit, gaat de screensaver niet meer vanzelf aan, pas wanneer de pc opnieuw opgestart wordt is dit weer goed.
We hebben dit probleem bij elke screensaver, opnieuw installeren helpt niet en je kan hem alleen aktieveren door op voorbeeld te drukken, dan werkt hij wel.
Iemand een idee wat dit kan zijn? hij heeft het wel altijd gewoon gedaan tot een paar weken terug.
Hij werkt met win98 se

Als iemand raad weet dan hoor ik dat graag
alvast bedankt

En hebben jullie ook gekeken bij de instellingen voor de screensaver?
Rechtsklik bureaublad/eigenschappen/schermbeveiliging.
Misschien is er om de een of andere reden iets veranderd aan de tijd.

Heb je de screensaver soms van het internet af?
Ik heb er n.l eentje gehad die zelf op stap ging.
Als jullie screensaver van Windows is dan moet het in instellingen zitten. Hebben jullie deze van het internet dan zou ik deze er af gooien.

Hoi Elisa,

Bedankt voor je reactie,
We hebben de screensaver die we van internet hadden er afgehaald maar nog steeds hebben we het zelfde probleem met de screensaver van windows, we hebben bij instellingen gekeken en daar staat alles goed, hij doet het wel als we de pc opnieuw opstarten maar als we een programma hebben geopend en weer afgesloten dan doet hij het niet meer vanzelf, heel raar.
Ik zal binnenkort nog eens andere screensavers van windows installeren mischien dat die het dan wel doen.

Je zou een snelkoppeling vanuit de map system32 van de desbetreffende screensaver naar het bureaublad kunnen kopieren. Dan heb je in ieder geval nog iets.
Verder zou ik het ook niet weten.

Meedenkertje, is er bv een tijd ingesteld in een emailprogramma die om de zoveel minuten kijkt of er post is? Dat kan conflicteren met een screensaver die ook op een bepaalde tijd is ingesteld om op te starten.

Hoi Gezina,

Ik zal dat binnenkort even nakijken hoe de instellingen staan in outlook, wie weet zijn deze wel veranderd, ik ga het vragen! ik had wel gekeken of er bepaalde programma's op de achtergrond draaiden, wel een virusscanner en een firewall maar als hij die uitzet doet hij het ook niet.
Misschien dat ik anders maar het ideetje van Elisa moet gaan uitproberen.

bedankt voor het meedenken :)

Geplaatst door Elisa
Je zou een snelkoppeling vanuit de map system32 van de desbetreffende screensaver naar het bureaublad kunnen kopieren. Dan heb je in ieder geval nog iets.
Verder zou ik het ook niet weten.

Dat doe ik idd ook altijd maar dan op de taakbalk zetten. Het is mogelijk om met een dubbelklik direct de screensaver op te starten. Zoek in je Windows mapje naar een bestand met de naam van je screensaver en de extentie .SCR. Maak hiervan een snelkoppeling op je bureaublad. Door nu dubbel te klikken op dit icoontje kun je direct je screensaver opstarten. Deze sleep ik dan naar de taakbalk. Zet dan wel de tijd uit in Schermbeveiliging.

Het is gelukt! de screensaver start weer vanzelf op en blijft het nu ook goed doen.
We hebben in systeeminfo gekeken en dan bij probleemapparatuur gelezen dat er een fout zat in het programma Kodak, dat wordt gebruikt door de digitale camera.
Dus alles eruit gegooid en het programma opnieuw geinstalleerd en ja hoor, de screensaver start weer normaal op en de pc is ook een stuk sneller geworden, waarschijnlijk is het al langer aan de gang dan een paar weken.
Dus de vraag is hierbij opgelost, trouwens het icoontje van de screensaver laten we mooi onderin de taakbalk staan dat was een handige tip! :thumb:

groetjes

Jee, daar had ik nou nooit aan gedacht! :D Gelukkig opgelost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan