screensaver probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Kennis vraagt mij het volgende:

1. Een vraag ,hoe kan ik gedownlode screensavers uit mijn schermbeveiliging halen
ik had er een paar opgezet maar ze weigeren af en toe.

2. Als ik naar configur.scherm ga dan naar schermbeveiliging dan heb ik een probleem b.v ik wil 3d-buizen instellen
als schermbeveiliging dan zit dit programma vast en krijg ool geen voorbeeld te zien als ik daar om vraag.

Mijn idee:
Schakel functie screensaver helemaal uit.
@1: zoek naar alle .scr bestanden en vrwijder de gedownloade bestanden die niet werken.
@2: ??

Iemand die hier meer van kan zeggen?
 
Sommige screensavers kun je verwijderen via Configuratiescherm > Software. Zo niet, dan zul je inderdaad het *.scr bestand moeten verwijderen. (Op XP staan die meestal in Windows\System32).

Let op: de screensavers die standaard bij XP zitten (zoals de Danzende buizen enzo), kun je niet zomaar verwijderen. Althans, dat kan wel, maar dan plaatst Windows ze doodleuk weer terug vanuit de dll cache. :confused:
Wil je ze toch verwijderen, doe dan het volgende:
- verwijder eerst het *.scr bestand uit Windows\System32\dllcache
- en daarna het *.scr bestand uit Windows\System32
Je zult een waarschuwing over ontbrekende/corrupte bestanden krijgen. Geef aan dat de bestanden niet vervangen moeten worden.

Als bijvoorbeeld Danzende buizen niet werkt maar je wilt het wel gebruiken, kun je natuurlijk proberen het bijbehorende *.scr bestand gewoon uit Windows\System32 te verwijderen. Windows vervangt het dan door een nieuw exemplaar uit de dllcache - wie weet werken de Dansende buizen dan wel weer.

Wat betreft het niet starten van een screensaver op XP, is dit misschien nuttig.
 
Ok, je antwoord is duidelijk.
Alleen de link naar de Engelse tekst wordt lastig, mijn Engels is niet zo goed. Misschien kun je even wat uitleg nog geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan