screensaver snelkoppeling XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
386
Hoi,

weet iem. hoe ik een snelkoppeling op mijn XP bureaublad kan krijgen om de actuele screensaver op te starten?

BVD
Albatros
 
Screensaver direct starten
Het is mogelijk om met een dubbelklik direct de screensaver op te starten. Zoek in je Windows mapje naar een bestand met de naam van je screensaver en de extentie .SCR. Maak hiervan een snelkoppeling op je bureaublad. Door nu dubbel te klikken op dit icoontje kun je direct je screensaver opstarten.
 
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.
Wat jij aangeeft is een selectie per screensaver.
Zover was ik al.
Ik zoek een snelkoppeling voor de actuele screensaver die ik ingesteld heb.
Bij W98 was dit OSA.EXE, maar onder XP lukt me dat niet met deze snelkoppeling.

Albatros
 
osa.exe is toch wat anders, dacht ik.

osa - osa.exe - Process Information
Process File: osa or osa.exe
Process Name: Microsoft Office Startup Assistant

Description:
osa.exe is installed with Microsoft Office Suite. This process is the startup assistant which improves performance and deals with some commands. This program is non-essential process to the running of the system, but should not be terminated unless suspected to be causing problems. http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/osa/

Misschien snap ik je vraag niet. Maar als je een bepaalde screensaver wil starten via je bureaublad (zoals beschreven, meeste screensavers staan in de map Windows/system32) moet je wel zorgen dat er 'geen' staat in het schermpje van Schermbeveiliging. Daar wel instellingen aanpassen indien nodig. Afsluiten middels OK, ga weer terug en klik op 'geen' en klik OK. Lukt bij mij altijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan