screensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ***lig: dat over domme Belg :o . Nu zit ik achter de PC dus geen XP en (sorry) ik ga naar bed zo.
Ik vond het mooi ,als ik met de rechte muis klik en vervolgens kies voor TESTEN. Dan doet hij het! Installeren gaat niet, hij komt niet in mijn lijst.
Als ik vervolgens opnieuw rechts klik en kies voor Configureren dan krijg ik een klein scherm met de info over dat Mr. Harris, dat dit een ‘shareware’ is, en dat voor de password je moet 5 USDollar dokken.
Ik wacht je nieuwe screensavers af. Hoewel ik niet echt weg ben van XP (op de laptop zat gewoon erop bij aankoop) je hebt me nu een beetje nieuwsgierig gemakt.
Ik hoop dat ik erachter kom hoe je de boel goed + werkend krijgt!!

Heb net nog gekeken op pagina. Met BOMB en FERKEL kreeg ik eerst foute melding: kan pagina niet..bla..bla
Daarna lukte het wel = downloaden.
En nu ga ik na bed!

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
jamaar beste falco, ik mag mezelf toch een domme belg noemen! op gebied van computers ben ik geen leek meer maar ik ben toch blij deze site gevonden te hebben. ik beweer niet dat jij mij een domme belg noemt (als je dat doet stuur ik je virus, haha).
ik herhaal dat de zes extra screensavers te downloaden zijn van mijn site, en nog werken ook als ik erop dubelklik maar tot vervelens toe, ze verschijnen niet in het tablad Schermbeveiliging.
wel vreemd dat jij de enige bent die gereageerd heeft. kan je eens aan iemand vragen of hij hetzelfde probleem heeft?
ik wacht op je volgende reactie!!!

Geplaatst door rmschoof
Was ff zoeken maar ik heb je verwijzing gevonden.

Neem tenminste aan dat je http://www.themexp.org/howto.php bedoelt. Maar heb nog niet ontdekt wat dat helpt voor het probleem dat filip aangeeft. Het gaat niet om de vraag dat hij een java of Xactive gestuurde desktop wil hebben, maar om een simpele screensaver.

Dus misschien kun je iets meer uitleg toevoegen?

Even tussendoor een antwoord voor: rmschoof = je geeft soms erg goede antwoorden maar soms ben je te veel aan het schoppen tegen anderen. In dat geval (kritiek, of schoppen dus) moet je ook maar een duidelijke antwoord/oplossing geven.
Jou eerste opmerking in dit topic was correct: XP heeft moeite met uitvoerbare programma’s die niet ‘goedgekeurd’ zijn.
Het schijnt dat diep in de nacht jij erg veel moeite hebt met zoeken. Bij mijn link heb ik duidelijk vermeld: How to install. Dat is dus 1x klikken, wat jij als: ff zoeken noemt!
En daar stond niets over Java maar iets meer dicht bij jou eerste (de goede) opmerking: wel of niet gekeurde programma’s. Hierbij de Engelse tekst:
Visual Styles
In order to install visual styles, you must install TGT Soft's Style XP. This will allow non-signed/checksummed themes with custom visual styles. Otherwise, the edited visual style defaults back to Windows Classic.
Simple instructions for installing a visual from this site:
1. Download the visual styles .zip to your computer.
2. Extract the .zip file to your %windir%\resources\themes\ (probably c:\windows\resources\themes\).
3. Do Start > Settings > Control Panel to open the control panel.
4. Double-click the Display icon and go to the Appearance tab.
5. Select the theme from the "Windows and Buttons" list and hit the Apply button.
Heb je hem nu? Of nog niet? En men verwijst naar een progje dat dit wel verhelpt, hier : http://www.tgtsoft.com/

Sorry Falco,

Ik bekeek die site op zoek naar screensavers, en hoe die te installeren, niet verwachtend een programma dat alleen vertelt hoe haar specifieke mogelijkheden op je pc te plaatsen.

En je hebt gelijk, soms ben ik wel erg direct als ik een gegeven oplossing afwijs omdat ik vind dat het niet bij het probleem hoort.

Mijn excuses daarvoor. Ten onrechte ontken ik dan de moeite die een ander heeft gedaan om een oplossing te vinden.

Voor het probleem van Filip is er daarmee nog geen bevredigende oplossing. Maar buiten wat ik eerder al meldde over de eigengereidheid van XP kan ik er niets over vertellen.

Overigens (ter informatie), bij mij werkt de screensaver in Win98 totdat ik de opties probeer te gebruiken (vanuit het scherm dat ook om $5 en een wachtwoord vraagt), dan verschijnt er een wit puntje op het scherm bij testen/uitvoeren op de plaats van de klok.
Verwijderen en opnieuw installeren: werkt weer. Opties aanpassen: wit puntje.

Groeten,

Beetje door elkaar antwoord:
Rmschoof, ik vond jou vorige reactie beetje vreemd maar geeft niets. Soms proberen we hier (als hobby= op vrijwillige basis) iemand te helpen. Soms is men (ik ook) meer of minder moe. Maar O.K., terug naar dat screensaver (dus: No hard feelings!):
Ik hoop dat in vandaag (overdag) tijd heb om met XP te testen, deze heb ik nu niet direct bij de hand. Ik zit nu achter ME weer.
Het probleem is dus dat ik in ME, 2 van de screensavers niet kan testen. Dat zijn dus: dé Clock en dat met de visjes.
Van de lijst van Filip, 2 screensavers zijn van dat gozer Harris. Beide met 5$ dokken.
Misschien kan iets gedaan worden over dat 5$ dokken, maar dat is tegen de regels van dit forum.;)
Op ME is me gelukt om (als test) 2 screensavers in de lijst te krijgen. Dat zijn die met dat vliegende bommetjes en met dat poppetje dat de scherm wegdrukt. Ze werken wel en staan ook in de lijst van schermbeveiliging.
Nu moet ik nog zien als dat ook in XP lukt.

Groetjes
Falco

Nog even een tussen bericht. Nogmaals dus: Rmschoof heeft gelijk = XP heeft moeite met uitvoerbare programma’s die niet goedgekeurd zijn!
In feite het komt er op neer dat deze onsympathieke besturingssysteem, vrij moeilijk dichtgespijkerd zit.
Wat screensavers betreft: misschien werkt wel dat programma: TGT Soft’s Style XP.
Dat weet ik niet omdat ik heb dat niet getest. Omdat ik heb het (nog) niet nodig.
Behalve de 2 screensavers voor XP (Clock & Fish) de rest werkt wel op andere systemen en je kan het ook in het lijstje: schermbeveiliging krijgen.
Als voorbeeld neem ik FERKEL.SCR.
Heb naam gewijzigd in: Ferkel.scr
Vervolgens heb ik bestand gekopieerd in het mapje: C:\Windows\System
Het werkt.
Het ‘probleem’ op dit moment nog van XP: De *.scr bestanden staan in de mapje C:\Windows\System32.
Maar…als je de verborgen bestanden laat weergeven dan zie je dat alle bestaande screensavers (*.scr) nog een extra besturing hebben in: dllcache (Microsoft trucje)
Dat hebben we dus niet. Dat extra bestand!
Misschien werken ze dus met behulp van dat extra programma. Dat weet ik niet. Ik heb nog iemand gevraagd om 1 en andere voor mij uit te zoeken.
Als ik jou was Filip (dat ben ik dus niet!) en ik wil perse dat screensaver (clock) in XP dan zou ik contact zoeken met dat Gordon Harris ventje en vragen hoe moet dat in XP werken?
Mocht ik nog een betere antwoord krijgen dan meld ik dat direct!

Ik heb geen XP, dus dit is een wilde gok. Maar misschien het proberen waard.

Op http://users.pandora.be/ccreturn2/windowsxp/screensaver.html vond ik een optie om eigen screensaver te maken:

Wilt u een screen saver met extra persoonlijkheid ? Kies dan My Pictures Slideshow in het drop-down menu en klik vervolgens op Settings om foto’s toe te voegen vanop uw harde schijf.

Of je hier ook een volledig eigen .scr file kunt invoegen zal iemand met XP moeten uitproberen.

wat die link voorstelt zie ik HELEMAAL niet zitten! het lijkt me een goede poging om win xp te doen crashen en dat heb ik er niet voor over. ik vind het gewoon te gevaarlijk.
trouwens, vallen screensavers onder de hoofding "visual themes"? ik dacht dat dat eerder ging om wallpapers en iconen en cursors.
ik heb een ander vermoeden: misschien moeten screensavers in win xp een ini-file hebben. ik heb alvast enkele ini-files gevonden van de screensavers die ik wel terugvind in de tab schermbeveiliging.
in het slechtste geval kan ik die oude screensavers niet installeren en da's geen ramp want er zijn screensavers genoeg en die komen tegenwoordig allemaal als exe versie om te installeren.
als er nog iemand een ongevaarlijk voorstel heeft, ik blijf natuurlijk geïnteresseerd.
als ik het probleem meldt aan microsoft, gaan ze dan antwoorden? krijg je support voor een oem versie van xp?

Ik denk niet dat XP direct crasht. Het is misschien beetje triky, maar het hangt vaak erg van af wat men doet. Als je hier op het forum goed rondkijkt dan zie je ook dat men te vaak en vooraal te veel aan een PC zit te pielen.
Ik kan het begrijpen als je iets ‘te gevaarlijk’ vind. Dan moet je het NIET DOEN!
Screensavers vallen onder “themes”. Hier kun je erg veel vinden: http://tucows.home.nl/themes.html
Ik weet niet over dat ini-file. Ik heb op een 2 maand oude laptop gekeken met XP er op. Ik vond alleen de dubbele : dllcache bestanden dat bij de *.scr horen.
Wat Microsoft betreft weet ik niet: je kan proberen. Maar het is dan een vraag en dus niet direct zoals jij dat noemt: een probleem! XP qua software werkt wel. Jij wil iets anders invoegen dus dat is dan jou ‘probleem’.
Wat je ook zou kunnen doen: de vraag plaatsen in de discussiegroepen bij Microsoft.
Mocht ik nog iets vinden dan plaats ik dat hier.

Maar als dat zo gevaarlijk was, dan gaat een fatsoenlijke site als Tucows dat niet aanbieden? hier =
http://essentkabelcom.themes.tucows.com/misc_utilities_default.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan