Screensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kornelis

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Wanneer de screensaver actief is geweest, blijft deze altijd zichtbaar op de taakbalk (Win 98 SE).
Dit is niet het geval op een andere computer die draait op Win XP.
Is dit een bug in Win 98 SE of iets anders?

Met vriendelijke groet.

Bij mijn zus is/was dat ook zo, screensaver stond op een tijd ingesteld qua actief worden, maar screensaver kon niet starten omdat zus met pc bezig was. Toen ik adviseerde de tijd er af te halen was het 'euvel' verholpen. Beter is deze handmatig te starten, zo:

Rechts-klik op .scr van de betreffende screensaver en klik op snelkoppelimg maken, sleep deze snelkoppeling naar je taakbalk, of klik op 'Kopieren naar' en vervolgens op Bureaublad (snelkoppeling maken), met beide opties kan je de screensaver handmatig nu starten.

Wel dus even in Schermbeveiligng de Screensaver-optie op 'geen' zetten.

Gezina,

Bedankt voor de reactie, dit is natuurlijk een oplossing.

Maar het voordeel van dat deze automatisch opstart na een bepaalde tijd is nu wel weg.

Komt dit voor bij elke computer met Win 98 SE?

Met vriendelijke groet.

Heb je ook je Emailprogramma op een tijd ingesteld? Dat wil nog al eens botsen. Het is dus kiezen. Maar het is logisch dat als je met de pc bezig bent en je screensaver wil na verloop van tijd starten dat je zo'n rare brede bult op je taakbalk ziet...dat zie je dus waarschijnlijk niet als je de pc met rust laat.

Gezina,

Er draait geen e-mail programma mee op de achtergrond.
Het viel mij op dat als de screensaver actief is geweest en je bijvoorbeeld weer verder met de pc wilt dat er dan zo'n zoals jij het noemt een bult op de taakbalk staat.

Ik draai zelf alweer een tijd op mijn pc met Win XP en ik kan me niet herinneren toen ik met Win 98 SE draaide dat ik toen ook zo'n bult kreeg wanneer de sreensaver actief was geweest.

Het zal wel een foutje in Win 98 SE zijn, bij Win XP ben ik het nog niet tegen gekomen.

Met vriendelijke groet.

Ik zou het verder niet meer weten eigenlijk, het heeft wel geholpen bij zus. Ik mag aannemen dat de pc vrij is van spyware en virussen?

Gezina,

De pc wordt elke week nagekeken met verschillende programma's op spyware en virussen.
Dus ik ga er van uit dat het daar niet kan aan liggen.

Laat het verder maar rusten, zo'n groot probleem is het nu ook weer niet.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet.

Misschien weet iemand anders nog een tip, wacht 't ff af...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan