Screenshot maken van een scrollend venster

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Op een webpagina opent een nieuw venster niet op volle breedte en loopt naar beneden door.
Van dat venster wil ik een jpg of pdf maken. Helaas lukt mij dat niet. Wel van de pagina maar dan wordt het venster afgekapt.

Laatst bewerkt:
Meerdere screenshots maken en aan/onder elkaar plakken ?

Over welke browser hebben we het?
In Firefox kan je met gemak een hele pagina, en dus ook alles wat buiten de view valt, zichtbaar maken in een screenshot. (tot op zekere hoogte, niet de letterlijke hoogte dus)

Het is dus niet de hele pagina maar een nieuw venster dat opent op de bestaande pagina. Ga bijvoorbeeld naar Engie - Homepage en laat een aanbieding maken en dan kom je tot een contract/maandaanbieding en klik dan op opbouw. Dan krijg je het betreffende venster en daar wil ik een screenshot of pdf van maken. Ik werk het meeste met Firefox.

Rechtermuisklik en dan Screenshot maken. Rechtsboven kan je kiezen tussen selectie of volledige pagina.

Dan begrijp je het niet, immers een deel van het witte venster ligt buiten beeld. En je heb het ook niet geprobeerd. Dat kan nooit zo snel.
Met Google Chrome is het gelukt. RMK en afdrukken en dan lukt het.

Laatst bewerkt:
Heb je het al geprobeerd?

Johan, zo moet het. Ziet er bij mij iets anders uit maar zal op hetzelfde neerkomen. Dan gebruik ik Chrome wel. Bedankt.

Terug
Bovenaan Onderaan