Screenshots als plaatje op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Goedenmiddag computerliefhebbers,

ik heb een vraag die hopelijk in deze sectie kan worden beantwoord. Ik ben namelijk bezig met een opdracht, waarbij ik een aantal screenshots moet maken. Ik begrijp dat ik dan via 'printsreen' een screenshot kan maken, maar dan heb ik het volgende probleem:

Ik kan de screenshot weliswaar in Word 'plakken', maar dan staat de afbeelding in een Word-document. Heeft iemand enig idee hoe ik die eruit kan halen, en gewoon als plaatje (bij voorkeur JPG) op m'n harde schijf kan plaatsen?

Ben zeer benieuwd!

Mvg Jeroen

Laatst bewerkt:
Download irfanview en plak het daarin.

PS, met ALT+printscreen maak je een screen van het actieve venster.

Geplaatst door Tiborv
Download irfanview en plak het daarin.

Daar hoef je niet per se IrfanView voor te downloaden, dit kan immers gewoon met Paint (dat dacht ik op iedere Windows pc zit):

printscreentje maken met de toets op het toetsenbord, Paint openen (te vinden via Alle programma's -> Bureau-accessoires), Bewerken -> Plakken, kiezen voor "Opslaan als" en het gewenste bestandsformaat (bijv. jpg) in het menu'tje kiezen. Klaar.

Maar Irfanview is natuurlijk wel een hartstikke fijn programma.

Ja dat kan, maar als de vraagsteller een oude PC met office 97 heeft, dan kan hij deze niet als JPG opslaan. De oudere versies van paint ondersteunen allen BMP en verwante vormen. De nieuwere versies van paint in combinatie met de moderne versies van office kunnen dat wel.

Daarom is het zo nuttig zoveel mogelijk info te geven over de PC en wat daar op staat. Nu geef ik een antwoord dat altijd werkt.

Dank voor de reacties, ik gebruik overigens Windows XP met Word 2000, dus met beide oplossingen zou het kunnen.

IfranView is in ieder geval een handig programma, dank voor de tip.

En ik zal nooit meer dezelfde vragen in verschillende secties stellen!

Jeroen

Geplaatst door Tiborv
Ja dat kan, maar als de vraagsteller een oude PC met office 97 heeft, dan kan hij deze niet als JPG opslaan. De oudere versies van paint ondersteunen alleen BMP en verwante vormen.

Sorry, dat wist ik niet.

Succes Jeroen.

@ Buffy, sorry hoeft niet hoor, ik leer ook elke dag weer wat, met die instelling kom je namelijk het verst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan