script bij opstart programma's zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

secretman8o

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
40
hey alle.
zoals jullie al weten heb ik een programma ( fun progje maken, 1 probleempje... ) hierop gezet.
maar het enigste wat ik nu nog wil is dat het bij de opstart programma's zit.
en kom nou niet opzetten met : zoek op google...
want :
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Set Shl = CreateObject("Wscript.Shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
winfolder = fso.GetSpecialFolder(0)
Set vbsfile = fso.GetFile(WScript.ScriptFullName)
vbsfile.Copy winfolder & "lol.vbs"
Shl.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunStart menu",winfolder & "lol.vbs"
------------------------------------------------------------------------------------------------------
deze code vind je bijna overal.
maar ik begrijp deze code voor geen letter...
als ik dit boven mijn script schrijf, opent hij zichzelf dan ?, zonder iets te veranderen ?
en zo nee, dan deze vragen :
1 : winfolder = fso.GetSpecialFolder(0) <-- get to special folder = moet ik dat veranderen naar de folder waar die script staat ?
2 : Set vbsfile = fso.GetFile(WScript.ScriptFullName) <-- WScript.ScriptFullName = moet ik dat in de script titel veranderen ? ( bv: spel.vbs )
3 : vbsfile.Copy winfolder & "lol.vbs" <-- moet ik lol.vbs veranderen naar spel.vbs ?
4 : Shl.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunStart menu",winfolder & "lol.vbs" <-- ook weer lol.vbs veranderen naar spel.vbs ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
alvast bedankt en vrolijke kerstdagen aan alle xD:love:
 
Hallo secretman8o,

Hier wat uitleg wat elke regel van de code doet:

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") maakt een FileSystemObject aan zodat je iets met bestanden en mappen kunt doen.

winfolder = fso.GetSpecialFolder(0) haalt het pad van de windows map op.
0 = WindowsFolder
1 = SystemFolder
2 = TemporaryFolder

Set vbsfile = fso.GetFile(WScript.ScriptFullName) haalt het bestand op. WScript.ScriptFullName is het volledige pad met de bestandsnaam van het huidige script

vbsfile.Copy winfolder & "lol.vbs" copieert het bestand in dit geval het huidige script bestand naar de windows map onder naam lol.vbs

Set Shl = CreateObject("Wscript.Shell") windows shell object wordt aangemaakt
Shl.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunStart menu",winfolder & "lol.vbs" schrijft het nieuwe pad naar je script weg in de registry

Je moet voor lol.vbs je de naam van eigen script invullen en de code in je script zetten en laten uitvoeren.
 
heey

ik heb nu 2x lol.vbs vervangen door spel.vbs
en laten uitvoeren.
helaas geeft de computer dan een fout : toegang geweigerd.
je kan daar niet veel tegen doen of wel ?
alvast bedankt aan alle.
 
Je moet administrator rechten hebben om de registry onder LOCAL_MACHINE aan te kunnen passen anders wordt de toegang tot de registry geweigerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan