script foto plaatsen op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

giesen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Hallo leden

Heb al op diverse plaatsen gezocht naar een script voor op mijn website .

Zou graag automatisch op de datum als een familielid jarig is ,deze dag zijn foto op de site zetten ,en zo ook voor de volgende familieleden.
Wie wil mij helpen met een script of aanwijzingen.?
veel dank
giesen

lijkt mij alsof je javascript wilt i.p.v. JAVA, (java kan dit ook maar heel weinig mensen gebruiken een java webserver).

lijkt mij alsof je javascript wilt i.p.v. JAVA, (java kan dit ook maar heel weinig mensen gebruiken een java webserver).
Enkel de betere developers en grotere bedrijven Java IS EN BLIJFT nog altijd een van de grotere talen . Waar bij mijn mening op website vlak (web interface) enkel ruby en php Gemakelijker Beter zijn.

!!!ONTOPIC!!!
eerst database connectie
traditionele of dataresourcefile
tweede bepalen een groot systeem of een klein systeem
groot EJB, klein JSP OF S****S
verder bekijk je deze code
Java server face
1 session.setAttribute("customers", customers);
java server page
1 <c:forEach items="${customers}" var="cust" >
2 <tr>
3 <td><a href="./ACustomer?selected=select&selectcust=${cust.key}">maak orders</a></td>
4 <td>${cust.value.companyName}</td>
5 <td>${cust.value.contactName}</td>
6 <td>${cust.value.email}</td>
7 <td>${cust.value.city}</td>
8 </tr>
9 </c:forEach>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">

Hallo, bedankt voor U reactie. Zoek een java script, heb nog weinig kennis hiervan .,sorry.
Gebruik onderstaand script wat ik van een vriend heb gekregen. Als een datum exact is geeft hij een algemene tekst (Hoera !!) en de tekst (naam van de jarige). Als er geen exacte datum is geeft hij tekst (vandaag geen jarige)
Nu wil ik op de plaatst van de tekst (naam van jarige) , dat ik daar een foto kan invoegen i.p.v. tekst
Heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit.
Mogelijk weet u een oplssing?
vr gr giesen

<title>tesrt voor helpmij</title></head>
<body>
<script language="JavaScript"> var datum = new Date(); var maand = datum.getMonth() + 1;
var dagmaand = datum.getDate();
var checkdatum = ""+dagmaand+"-"+maand;
function Jarig(naam) { document.write(" H O E R A A A A ! ! ! ! de jarige;" + naam + " !");
} switch(checkdatum)
{ case '7-3': Jarig("<br><br>MANDY WILLEMS");break;
case '6-3': Jarig("<br><br>TEIN GIESEN"); break;
case '8-3': Jarig("<br><br>LENY JENNISSEN"); break;
default: document.write ("<br><br><br>vandaag geen jarige!");
} </script><br>
</body>
</html>

Enkel de betere developers en grotere bedrijven Java IS EN BLIJFT nog altijd een van de grotere talen . Waar bij mijn mening op website vlak (web interface) enkel ruby en php Gemakelijker Beter zijn.
Als je een beetje mijn posts bekeken had had je gezien dat ik een professioneel JAVA programmeur ben. JAVA is bovendien niet een van de grotere maar wel degelijk de grootste taal voor de betere programmatie. Mijn thuisserver is ook een Tomcat server en mij moet je dus niet overtuigen maar:
1) Java leren is tijdrovend als je enkel een website wilt met wat scripts
2) De gemiddelde goedkopere (of gratis) webserver host alleen PHP en het ging hier duidelijk over iemand zijn privé-site, dus 99% kans dat die op één dergelijke server staat.

Zit niet zo snel op je paard:cool:

hall heb probleem opgelost met een vriend

bedankt voor reactie

gr gies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan