script fout bij adrukken in IE (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre-starrenb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Mijn probleem staat onder deze link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=107818&highlight=script+explorer

Aleen ik heb Windows XP en werkt de gegeven oplossing dan ook, want die is voor Windows 95/98 ?

Voor alle duidelijkheid, dit was de gegeven oplossing voor Windows 95/98:

Als je Win95/98 hebt: Start --> Afsluiten --> Opstarten in MS-DOS modus

Als hij eenmaal opnieuw opgestart is in ms-dos modus (NIET de ms dos prompt die in windows 98 zit!) tik je het volgende in na de prompt ():
cd\windows\system [ENTER]
ren IEPEERS.dll IEPEERS.old [ENTER]
exit [ENTER]

Nadat je dit gedaan hebt moet je een originele kopie van iepeers.dll naar je windows/system map kopiëren (kijk hier voor uitleg daarover (Engels)).

Nadat je weer in Windows zit (vandaar het commando 'exit'!) ga je naar Start --> Uitvoeren en tik je in: regsvr32 IEPEERS.DLL [ENTER] of [OK]

Herstart je computer

Andre ben je soms in het bezit van een Packard Bell, zo ja, volg onderstaande stappen en je probleem
zou opgelost moeten zijn.

Het heeft te maken met een combinatie van de update die jij hebt uitgevoerd en een programma ( plug inn )welke op jou computer is geïnstalleerd. Het betreft het
programmaatje Surfairy. Hieronder staat beschreven hoe je dit programma kunt verwijderen en daarmee het probleem oplost.
Gaat naar "START" , "UITVOEREN" en in het daarop volgende scherm typt je
"C:\PROGRAM FILES\SURFAIRY\UNINSTALL".
Je krijgt de vraag of je werkelijk wilt doorgaan en deze beantwoord je met ja. Start de computer een keer opnieuw op en probeer of je nu kunt printen vanuit Internet Explorer. Het is mogelijk dat er meer
pluginn's in de Internet Explorer zijn geïnstalleerd. Dit kunnen programma's zijn die je zelf hebt geïnstalleerd of gedownload. Mocht je nog problemen hebben met het printen dan zou je kunnen kijken of één van deze programma's de boosdoener is.

xp staat niet bij het originele artikel van microsoft daarover (http://support.microsoft.com/?kbid=293176

maar de dll zit ook gewoon in 2000 en xp, dus je kan wl een nieuwe kopie daarvan in je system32 map zetten en dan start > uitvoeren > regsvr32 iepeers.dll [enter] doen

Hartelijk dank voor de oplossing, hij reageert weer.
De oorzaak was het programmaatje Surfairy.
En heb inderdaad een Packerd Bell.

Fijn dat het weer werkt. :)

Hallo,
Ik had hetzelfde probleem en ook een Packard Bell computer en door het verwijderen van Surfairy is bij mij de zaak ook opgelost.
Bedankt
Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan