Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien dat het wat helpt voor een frissere smaak om in het script nog een klein automaatje in te bouwen. Dat kan de schakelaar-functie triggeren als de bezoeker bv. niet meteen begrijpt hoe het werkt, of zo gauw z'n muisklik op de schakelaar niet kan maken. Bij zo'n automaatje kan je instellen na hoeveel seconden wachttijd het ophelderen uit zichzelf moet beginnen.Naarling in nummer #18: "Hm... ik voel me een beetje vies."
Kan inderdaad, en dat is inderdaad netter, maar dan moet je wel weer rekening houden met een mogelijke marge/padding op de body, al is ook daar natuurlijk weer omheen te werken.[*]De verduister-div kan beter als kind van de <body> aangemaakt worden (en daar later weer uit vernietigd worden).
Knalzwart? ze horen helemaal geen achtergrondkleur te zien, alleen het plaatje. CSS die browsers niet begrijpen horen ze te negeren.[*]Dan wordt in het script voor de 20% transparante verduister-achtergrond de css-eigenschap rgba(0, 0, 0, 0.8) gebruikt (dat is de kleurcode voor zwart, met een opacity van 0.8: een dekkingsgraad van 80%). Dit is echter een css-3 eigenschap die niet wordt ondersteund door IE7 en IE8 (bron). Bezoekers met deze browsers zien knalzwart is plaats van de transparantie.
hm, nooit geweten, ik dacht dat opacity oud genoeg was dat het zonder meer ondersteund zou worden, weer eens buiten IE gerekend dus.[*]Dan komen we op de opacity-eigenschap. Die wordt niet zonder meer door IE7 en IE8 ondersteund, daar is browser-specifieke extra code voor nodig.
Zoals die quircksmode pagina laat zien werkt .onclick wel degelijk in IE, niet helemaal op een standaard manier maar dat maakt voor dit script niet uit. Zonder werkende opacity maakt dat natuurljk ook weer niet uit.[*]Tenslotte de div.onclick = verdwijn;. Dat is niet cross-browser: geen enkele Internet Explorer kan daarmee overweg. Dat kan opgelost worden met een cross-browser event-afhandeling (zie bij quirksmode), maar het is wel zo snel om via een innerHTML-opdracht een link met een ingebouwde onclick-functie te maken.
[/LIST]
Het blijft weinig gebruiksvriendelijk vind ik, mensen gaan naar die site om iets te kopen, niet om te wachten tot ze naar binnen mogen.Misschien dat het wat helpt voor een frissere smaak om in het script nog een klein automaatje in te bouwen. Dat kan de schakelaar-functie triggeren als de bezoeker bv. niet meteen begrijpt hoe het werkt, of zo gauw z'n muisklik op de schakelaar niet kan maken. Bij zo'n automaatje kan je instellen na hoeveel seconden wachttijd het ophelderen uit zichzelf moet beginnen.
Klopt; css staat voor niets (standaard heb ik er meestal toch al een {margin: 0 auto;} voor de body in zitten).... wel weer rekening houden met een mogelijke marge/padding op de body ...
Klopt ook. Ik bedoelde: als je een fallback erbij doet (rbga-en-ie-test-a.htm) met zonder transparantie ipv 85% dekking:Knalzwart? ze horen helemaal geen achtergrondkleur te zien, alleen het plaatje. CSS die browsers niet begrijpen horen ze te negeren.
#verduisteraar {
...
background: black; /* full-color zonder transparantie: fallback voor IE7/8 */
background: rgba(0, 0, 0, 0.85); /* zwart met 85% dekking = 15% transparantie */
}
Dwz voor de publieksversie moet het er wel op een of andere manier bij.... .onclick wel degelijk in IE, niet helemaal op een standaard manier maar dat maakt voor dit script niet uit.
Jaha! :d - Maar als je de opacity in orde maakt, gaat het wel spelen (en bij een fallback ook; of je moet wachten op de automaat).... Zonder werkende opacity maakt dat natuurlijk ook weer niet uit.
Ach, altijd nog beter dan 1,5 minuut verplicht flash kijken zonder skip-intro optie (kent u die ook nog?!).... blijft weinig gebruiksvriendelijk vind ik
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.