script in frontpage doelframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Hoi

Werk met 3 frames in het bovenste heb ik een (script) staan voor een menu.. middelste veranderd steeds en onderste blijft gewoon staan.

nu moet ik handmatig in frontpage 2003 die links aanmaken in html dat lukt allemaal wel, maar ik weet niet waar en hoe ik het doelframe moet instellen..

het bovenste frame is het menu en ik wil hem naar de pagina's in het middelste frame laten verschijnen..

Menu2_1_1=new Array("Illustrator","illustrator.htm","",0,20,150);

dit heb ik nu maar dan verschijnt hij in hetzelfde frame, bij frontpage kun je automatisch doelframe kiezen maar hoe je dat handmatig toepast in die regel met een java menu met het woord ''boven'' zo heet het doelframe, dat snap ik dus even niet.

zal wel simpel regeltje zijn maar kom er ff niet uit helaas..

hoop dat iemand het weet

Groetjes Rob

Probeer dit eens:
Menu2_1_1=new Array("Illustrator","illustrator.htm","target=boven",0,20,150);

:cool:

dat gaat zeker niet werken.

bij hvmenu pas je de variabelen aan in exmplmenu_var.js

zoek daar eens naar de volgende regels:
Code:
	var FirstLineFrame='navig';			// Frame where first level appears
	var SecLineFrame='space';			// Frame where sub levels appear
	var DocTargetFrame='space';			// Frame where target documents appear

Verander nu de namen naar jouw framenamen...

t.

Ik heb ze als bijlage erbij gedaan, het is nogal uitgebreid durf niet te veel er in te rommelen gister wekte hij ook ineens niet meer maar heb hem nu weer goed.

als ik 1 regel weet weet ik de rest ook..zou het niet kunnen in die bestaande regel? bericht van Peter deed het inderdaad niet..

groetjes Rob

Bijlagen

Ben aan het vogelen geweest, maar is inderdaad complex script.
De frames welke in het script voorkomen zijn niet normale frames, doch de opbouw van het menu.

function GoTo(){
if(this.LinkTxt
en Dcloc
dienen volgens mij een optie te hebben om het juiste venster te laden.

:cool:

Ja, hij staat hier trouwens www.dele.nl

maar hoe ik het in het middelste frame krijg ?????

het gaat overal heen behalve waar het moet. :(

Is het nou zo moeilijk wat ik zeg?
je gebruikt het bestand exmplmenu_var.js. Dat open je en je zoekt de regels die hieronder staan; ik heb zelfs al je framenamen ingevuld.

Code:
var FirstLineFrame='boven1';			// Frame where first level appears/ hier staat je menu in.

var SecLineFrame='';			// Frame where sub levels appear/ en die heb je niet, kan dus leeg blijven

var DocTargetFrame='boven';			// Frame where target documents appear/ dit is het frame met de inhoud.

Okee gelukt! :) nog 1 klein dingetje als ik het menu langer maak ooit, kan ik hem dan over het midden frame heel laten lopen anders verdwijnt de helft...

verder onwijs bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan