script knop selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas994

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
hallo allemaal:)

ik speel het spel Tribalwars en daar heb je farm assistent om heel makkelijk aanvallen te versturen, plaatje:
Am_fa_ov.png

om een aanval te versturen moet je op de knop A B of C klikken om de juiste aantal troepen weg te sturen.

dit heb ik met een beetje moeite gevonden;

knop voor erop geklikt is:
<a href=​"#" onclick=​"return Accountmanager.farm.sendUnitsFromReport(this, 58245, 28774937)​" class=​"tooltip farm_village_58245 farm_icon farm_icon_c">​</a>​

knop na erop geklikt is:
<a href=​"#" onclick=​"return false" class=​"tooltip farm_village_58245 farm_icon farm_icon_c farm_icon_disabled">​</a>​

waarin de dikgedrukte tekst (volgens mij) variabelen zijn, aangezien ze bij iedere knop anders zullen zijn..

wat ik dus wil is dat je door op de A B of C te drukken de aanvallen verstuurd en dat het scriptje de desbetreffende knop dus van boven naar beneden langs gaat..

ik heb zelf amper scriptings kennis.. dus hoop dat mijn verhaal duidelijk is, zoniet dan hoor ik dat graag... dat geld ook voor meer informatie over bijv. code ed.

alvast bedankt!

Bijlagen

• Am_fa_ov.png
    Am_fa_ov.png
    17,2 KB · Weergaven: 43
Dat wanneer ik C indruk op mijn toetsenbord.. de aanval C verstuurd word, hetzelfde voor A en B natuurlijk;)

Handig dat jij ook tw speelt:)

Ik speel je spelletje niet, dus kan niet testen, maar probeer dit maar eens ;) Als 't niet werkt: welke browser gebruik je?

[JS]try {

function getChar(e) {
var code;
if (!e) var e = window.event;
if (e.keyCode) code = e.keyCode;
else if (e.which) code = e.which;
return String.fromCharCode(code);
}

document.addEventListener("keypress", function(e) {

var c = getChar(e);
var links = document.getElementsByClassName("farm_icon_" + c);
var i = 0;
while (i < links.length && links.classList.contains("farm_icon_disabled")) {
i++;
}
if (i < links.length) {
links.click();
}

}, false);

}
catch(e) {
alert(e.message);
}[/JS]

heb t geinstalleerd... als op de farm assistent pagina zit, en druk op C(op toetsenbord dus) gebeurd er niets

ik gebruik chrome...

pkmartijn zei:
gebruik dat gewoon!
dat is veel handiger als wat je nu wilt

thomas994 zei:
dit waar ik nu om vraag heb ik nergens iets voor kunnen vinden

Nu ben ik in de war... Je vraagt toch om een userscript? En is die farm-assistent een feature van het spel, of ook een userscript? Chrome zou dit script in ieder geval gewoon moeten kunnen draaien.

Mijn advies: zet hier en daar in het script een alert neer, om te testen of het script überhaupt draait, en zo ja: waar het fout zou gaan. Voorbeeldje:

[JS]try {

alert("Het script draait");

function getChar(e) {
var code;
if (!e) var e = window.event;
if (e.keyCode) code = e.keyCode;
else if (e.which) code = e.which;
return String.fromCharCode(code);
}

document.addEventListener("keypress", function(e) {

var c = getChar(e);

alert("Je drukte op: " + c);

var links = document.getElementsByClassName("farm_icon_" + c);
alert("Aantal matchende links " + links.length);
var i = 0;
while (i < links.length && links.classList.contains("farm_icon_disabled")) {
i++;
}
alert("i = " + i);
if (i < links.length) {
alert("Het script gaat voor je klikken op de " + (i + 1) + "e link");
links.click();
}

}, false);

}[/JS]

farm assistent is een feature van het spel... wij gebruiken de userscripts als hulpmiddeltje(wat legaal is zolang 1 actie, 1 gevolg heeft en niet meerdere dingen doet)

Code:
<script type="text/javascript">

function WAR(){

this.farm=function(){

this.SendUnits=function(oount1,count2){

}}
}

var AccountManager=new WAR();
</script>

dit heb ik tot nu toe... alleen werkt niet, en kom nog steeds niet verder..

Ik vraag me af of je de userscripts op de goede manier installeert, gezien er steeds helemaal niets gebeurt. Ik weet niet hoe dat werkt met userscripts in Chrome, maar het lijkt me handig als je eerst eens probeert een simpele alert aan de praat te krijgen - dan kunnen we van daaruit verder werken.
[JS]alert("Het script draait");[/JS]

met dat erin gebeurd er ook niets... maar, hoe zou dit scriptje dan weten dat het aangeroepen word oid? lijkt mij dat als het niet word aageroepen het ook niets doet...

Zoek eens op internet, hoe krijg je zo'n Chrome-userscript aan de praat :) Moet je bv een .js bestandje op een bepaalde locatie op je PC hebben, of moet je 't met Chrome openen.. Is de syntax juist? Voor Firefox Greasmonkey-scripts horen die <script>-tags er bv niet bij.

Ik ben geen Chrome-gebruiker, anders zou ik je 't antwoord wel vertellen hoor ^^

Laatst bewerkt:
ik heb het script geinstalleerd.. het staat ook geactiveerd in de extensielijst van chrome..

Ey het werkt bij mij, alleen het werkt alleen met c knop ik wil ook dat het graag met a en b werkt, hoe kan je dit doen?

@roflmaker: Welkom op Helpmij..:thumb:

Zoals je net gelezen hebt in onze huisregels, waar je zojuist mee accoord gegaan bent, is het niet de bedoeling een vraag te stellen in andermans topic en/of in oudere topics.
Gaarne dus zelf een vraag maken in de juiste sectie.
Hoe werkt het forum: klik

Dit topic voorzie ik nu van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan