script/programma om een formulier in te vullen en verzenden (via interne server)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vascos

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet plaatsen dus ik heb ze hier maar gezet.

Ik heb voor al onze werknemers hier enkele html-pagina's gemaakt met info en hulppagina's voor hun werk goed te kunnen uitvoeren. Dit staat op onze interne server dus vanop elke PC (binnen het bedrijf) kan iedereen dat raadplegen (staat een shortcut op elke desktop).
Nu wil ik op die html site een contactformulier maken wat iedereen met vragen kan invullen en verzenden. Is dit mogelijk via de server want niet iedereen hier heeft internet.
Ik zou niet weten hoe hieraan te beginnen of waar ik dit kan vinden. Ik heb wel mail-forms gevonden maar aangezien niet iedereen internet heeft is dit geen optie denk ik.. alhoewel iedereen intern wel naar mekaar kan e-mailen.
Bestaat er hier een programma voor of voorbeelden? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen
Alvast bedankt!

Volgens mij is dit zelfs mogelijk met een HTML formulier dat je de actie "mailto" geeft.

Dus volgens mij heb je er geen PHP kennis voor nodig.

Zoek eens op HTML mailto

de web form builder kan je alleen via je eigen server doen als je ervoor betaald..
en een mailto lukt wel, maar het is toch de bedoeling dat er een invulformulier op de site staat en niet dat outlook opent.
Er moet toch zo iets bestaan om op een lokale server te plaatsen??

Speel eens een beetje met onderstaande code :

Code:
     <form method="post" action="mailto:jouwemail@adres.nl">
          <em>Vul je voornaam in:</em> <input type="text" size="20" maxlength="40" name="voornaam"><br>
          <input type="submit" value="Verzenden">
     </form>

Een HTML formulier waarmee je gegevens per email kunt versturen onder enige kennis van PHP.
Uiteraard dien je wel minimaal het email adres in het voorbeeld aan te passen.

Wat snap je niet aan "liever geen mailto" ?????

Wat snap je niet aan "liever geen mailto" ?????

Om heel eerlijk te zijn zie ik nergens iets staan over "Liever geen mailto".

Het enige dat daar in de buurt komt is onderstaande:

en een mailto lukt wel, maar het is toch de bedoeling dat er een invulformulier op de site staat en niet dat outlook opent.

Het invulformulier wordt getoond met mijn voorstel en er is uiteraard niemand die TO verplicht om met Outlook te werken, hier zijn nog voldoende alternatieven voor te vinden denk ik.

Goedendag,

Het meest voorkomende programmeer taal voor formulieren is PHP.
Eventueel kan het ook met JavaScript, en enkele regels PHP code.

m.v.g,
John

Even geleden dat ik hier nog mee ben bezig geweest, maar nu dus terug wel..
Het lukt me toch niet om een formulier te vinden/maken dat alles ZONDER het openen (of gebruiken) van outlook kan verzenden.
Dit zou moeten zonder outlook omdat niet iedereen hier een account heeft, maar wel zo een formulier zou moeten kunnen invullen en verzenden.
Mijn kennis van PHP en javascript is te beperkt om hier zelf iets voor te schrijven, en een bruikbaar voorbeeld kan ik ook niet vinden..
Ik hoop dat ik hier nog de 'gouden tip' of toch een oplossing kan tegenkomen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan