Script voor afsluiten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb op mijn laptop een script staan voor het afsluiten van mijn pc waarbij ook nog wat bestanden van mijn computer naar mijn netwerkschijf worden gekopieerd.

xcopy /S "D:\Mijn documenten\Outlook-bestanden\*.*" "G:\Mijn documenten\Outlook-bestanden\*.*" /E /Y
Shutdown -s -f -t 10

Maar nu heb ik een andere laptop waar er veel meer bestanden in de map mijn documenten zitten:

xcopy /S "D:\Mijn documenten\*.*" "G:\Mijn documenten\*.*" /E /Y
Shutdown -s -f -t 10

Het kopiëren van alle bestanden duurt wel 30 minuten voordat de pc gaat afsluiten. Oa iTunes staat in deze map met alle liedjes in een map. Dit zijn er nog al wat. Wat kan ik in het script veranderen waardoor de bestanden die niet vernieuwd/gewijzigd zijn ook niet gekopieerd worden? En zo dat de documenten waarin iets gewijzigd is, wel gekopieerd worden natuurlijk.
 
Kijk in plaats van COPY eens naar de XCOPY opdracht en dan met name naar het /D argument.
 
Dus deze zou het sneller doen?

xcopy /S "D:\Mijn documenten\Outlook-bestanden\*.*" "G:\Mijn documenten\Outlook-bestanden\*.*" /E /Y /D: d-m-j
Shutdown -s -f -t 10
 
Ja. En als je de d-m-j weglaat hoef je geen datum op te geven. De opdracht kijkt dan of de wijizingsdatum van het te kopiëren bestand jonger is dan het eventueel al bestaande bestand in de doelmap.
 
Ik heb d-m-j weggehaald. Dan kopieert ie idd alleen de nieuwe bestanden.
Het duurt nog 2 minuten voordat het schermpje in beeld komt, dat de computer wordt afgesloten.
En er moest in die tijd 1 word-document gekopieerd worden. Is dit nog sneller te krijgen op 1 of andere manier?
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik niet. De tijd gaat nu niet alleen in het kopiëren van dat ene document zitten maar tevens in het controleren van de wijzigingsdatum van alle documenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan