Script voor proxy instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
249
Ik moet op mijn werkplek altijd de proxyserver voor het LAN-netwerk instellen om de netwerkschijven en het internet te kunnen gebruiken, maar zodra ik thuis op internet wil heb ik deze instellingen (uiteraard) niet meer nodig.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is twee scripts te schrijven waarmee ik:
  1. De proxy-instellingen voor mijn werkplek in te voeren.
  2. de proxy-instellingen voor thuis in te voeren (ofwel de proxy-instellingen die op mijn werkplek gebruikt zijn te wissen).

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen, zodat ik gewoon de scripts telkens kan starten ipv elke keer weer de proxy-instellingen aan te passen bij internetopties.

Gr. Vinnie82
 
Maak een snelkoppeling met de volgende aanroep om de proxy-instellingen buiten werking te zetten:
reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" /v "ProxyEnable" /t REG_DWORD /d "0" /f


Maak een snelkoppeling met de volgende aanroep om de proxy-instellingen weer te activeren:
reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" /v "ProxyEnable" /t REG_DWORD /d "1" /f

Dit is dezelfde vraag eigenlijk als hier is gevraagd.

Succes,

Tijs.
 
OK hartstikke bedankt Tijs. Ik heb nog gezocht op het forum, maar niet op 'proxy aan, proxy uit'.

Ik heb het in een .cmd gezet en het werkt perfect!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan