scripten

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
ik hoorde een kameraad over scripten dat je met echo enzo een script kan schrijven dat eruit ziet als Dos zegmaar in zo'n menutje....ik weet dat hij het met kladblok schreef....maar is hier ergens een handleiding van??? want ik wil dit wel leren..

want ik wil cd gaan maken en als ik em opstart wil ik graag een menutje krijgen dat ik bijv. op de titel klik en de installatie begint
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn softwares voor te krijgen.
Het heet "Setup creator" of "install creator" en dat maakt een menu voor een prof. uitziende setup.
Je kunt zelf veel handelingen bepalen die de setup moet gaan uitvoeren.
Het bestand gaat meestal "setup.exe" of "install.exe" heten na uitvoeren van de creator.

Dan nog een autorun.inf (kladblok) document aanmaken die je "setup.exe" aanspreekt.
 
daar zoek ik al jaren naar. Hoe maak je zo'n autorun!!
nu weet ik iniedergeval de naam, daar kom ik wel verder mee, maar weet jij daar nog wat over paul???

en dos uitziende zooi is meestal.bat en dat kan je schrijven in kladblok. hoe je daar een menu mee wilt maken weet ik overigens niet, maar ik denk wel dat het een .bat zal zijn geweest. als je nog iets specifiecs over bat wilt weten, ik kan het een beetje, en een beetje beantwoorden dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan