scripts behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
492
hoi,
ik heb een zoek pagina gemaakt, alleen wil ik graag als hij je door verbind naar de andere site dat een stel scriptjes nog steedsblijven werken,

hoe kan ik dat doen.


KORT IDEE
zoek pagina ----> google
script 1 & 2 Script 1 & 2
 
Eh, je wilt dus dat JOU scripts op iemand ANDERS website blijven werken? Dat kan dus niet, en met een *hele* goede reden.



Hey, laat ik eens wat pr0n-javascript-popups op helpmij plaatsen... (mocht je hierover meer info willen, je google term is xss (cross-site scripting))
 
Laatst bewerkt:
@ Dat kan dus niet.
Maar het hangt er van af, wat je precies aan scripts hebt, en wat die moeten doen.
Scripts binnen andermans pagina uitvoeren, dat blijft natuurlijk niet kunnen.
Of je moet eerst een hackje plegen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
op het boevenpad
 
Hoei! Dat zie ik niet lukken met wat er aan resultaten van de zoekpagina's uit gaat komen. :confused:

Als je die in een iframe zou zetten (zoals in mijn voorbeeld; wat heb ik toch de laatste dagen met iframes? die staan me helemaal niet aan! ;)), dan blijft de brave bezoeker voor eeuwig in dat iframe rondcirkelen, als er op een zoekresultaat geklikt wordt. Dan krijg je nooit de titel van een pagina in je browserbalk, nooit de url van de pagina in de adresregel van de browser, en nooit de kans om makkelijk terug te bladeren.
Dus niet de oplossing, en iets anders kan ik niet verzinnen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
wat de hoofdzaak is dat de url en zooi gewoon moet mee gaan alleen dat de helpknop + plaatje en het logo op z'n plaats blijven
 
Dat zal helaas niet gaan*




* hoera, stiekem toch wel! Wat je dan zult moeten doen is dit:
  1. Met een server-side script (eg. php's file_get_contents()) haal je de pagina op.
  2. dan kan je 2 dingen doen:
  • a). de resulterende html-code echo je uit. Daarna gooi je er nog je eigen CSS/HTML code bij, zodat je het logo kan behouden.
  • b). je modified de code die je terug krijgt; je haalt google's logo en CSS weg en verwisseld het met je eigen!
Het probleem is uiteraard dat het niet mag. Het is illegaal. Dus tenzij je net zoals csshunter op het boevenpad gaat, KAN je idee niet.

Wel hebben veel van deze (google, wikipedia, etc) een API met welke je wel dit soort dingen kan doen - je krijgt resultaten in een bepaald formaat (eg. XML, JSON) en deze kan je dan zelf gebruiken om een zoek-achtige pagina te maken.
 
Laatst bewerkt:
Wow thatguy Dat was een reactie waar ik voor 45% alles van snapte

Dat API dinges Zal wel lastig gaan.
Ik Ben Niet zo handing met api's (kijkend naar die van Facebook).
En Ik heb het script NIET gemaakt
 
API's vallen wel mee; die van google is eigenlijk gewoon een URL welke je met een <script> tag aanroept. Google's pagina hierover heeft een voorbeeld. Noot dat je (maar) 100 queries per dag gratis mag maken; daarna wordt het betalen.



Maargoed, als je het script zelf niet hebt gemaakt en er ook niet zo... handig... mee bent, is het inderdaad een onbegonnen project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan