• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scrolbarr

Status
Niet open voor verdere reacties.

dezilk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
ik wil een scrol bar maken met een drietal keuzes, waarna er een aantal gegevens worden aangepast, nadat er een keuze is gemaakt.
bv:
vk 1
dan: Qg=1,2 en Qq=1,2
vk2
dan: Qg=1,2 en Qq=1,3
vk3
dan: Qg=1,2 en Qq=1,5

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes,

Wim

met valideren - lijst en vertikaal zoeken
zie bijlage
mvg Imod

Bijlagen

opstellen

Heel erg bedankt, precies wat ik bedoel.

maar hoe maak ik dit nu op een handige manier?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Wim

Wat wil je maken ? ik heb geen idee wat je bedoeld.

Imod

opstellen 2

Ik bedoel of er een handige functie bestaat in excel om zoiets op te stelllen.

Zoals je bijvoorbeeld voor optellen gebruik maakt van de functie "som" in het formuleblad. (waarbij je de vakje zelf kunt selecteren)

Bestaat er ook zoiets voor de scrolbars?

Groetjes,

Wim

Het zijn lijsten en volgens mij moet je die gewoon invullen - er bestaat volgens mij geen wizard met invullen.
mvg Imod

uitleg

sorry,

ik ben niet zo handig met dit soort dingen,

het lukt me niet om ook zoiets te maken. kun je me vertellen hoe ik bijvoorbeeld een schema (VKschema) selecteer en een keuzemenu maak?
Kortom hoe kan ik dit zelf toepassen?

Alvast bedankt,

Wim

Een lijst maken:
Je zet in een aantal cellen VK1 - VK2 - VK3 enz en deze selecteer je en in het "naamvak"(links van de invoerregel boven) geef je deze een willekeurige naam bv VK
Nu ga je naar "data"- "Valideren" en zoek daar lijst op en bij "bron" type je =VK - OK - nu heb je de lijst.

Een bereik kan je ook een naam geven bv "VKschema"
Kijk in de excel naamvak - klik op het driehoekje en zoek "VKschema" op en klik erop - je ziet gelijk wat voor een gebied dit betreft.
De namen(bereiken) kun je dan gebruiken in de formule's zoals voorbeeld.

mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan