Scroll balk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hebben jullie een scroll balk op deze site?

Op mijn computer niet maar toen ik op een andere computer keek zag ik opeens een scroll balk ??

Hoop het niet eigenlijk ?!

ja ik heb een scrollbalk rechterkant van scherm
en werk met een scherm resolutie van 1024/768

Ik word er moedeloos van, hoe kan dat nou weer ......of beter .... hoe kom ik eraf ???

Jacco

ja ik heb een scrollbalk rechterkant van scherm

hier geen scrollbalk, 1024 x 768

De één wel en de ander niet ..... hoe kan dat ?

========================================

Ik heb zo'n vermoeden dat het door de achtergrond komt. Deze is gemaakt in photoshop en heeft de volgende kenmerken:

Pixelafmetingen: 3.75 m

Breedte 1280 pixels
Hoogte 1024 pixels

documentgroote:
breedte 45,16 cm
Hoogte 36,12 cm
resolutie 72 pixels/inch

Jacco

sorry, maar ik heb ook een scrollbalk, 1024x768 17 inch scherm, leuk logo trouwens :D

Of zou het kunnen komen doordat de klok, die overigens toch weg gaat, niet in een tabel maar in een layer is geplaatst ?

Jacco

Ik blijf maar denken:

Kan het ook liggen aan het feit dat iemand wel de resolutie 1024 / 768 gebruikt maar dat ze bij beeld\tekengrootte een tekengrootte gebruiken van groot of extra groot ?

Of gebruiken jullie allemaal normaal of klein ?

Jacco

geen scrollbalken, normale tekengrootte, en scherm @ 1152×864 pixels...
overigens, achtergronden zijn niet in staat om scrollbalken te maken
en waarom maak je overigens zo'n gigantische achtergrond ? als die voor dat paarse ding is, daar kun je echt wel een achtergrondskleur gebruiken hoor...
als voor die klok, die tijd is idd wel in een beetje groot lettertyp niet ?

als voor die klok, die tijd is idd wel in een beetje groot lettertyp niet ?

De tijd gaat helemaal weg, hoort niet op de site vind ik.

en waarom maak je overigens zo'n gigantische achtergrond ? als die voor dat paarse ding is, daar kun je echt wel een achtergrondskleur gebruiken hoor...

Wat bedoel je daar precies mee. De gele en de paarse achtergrond zijn als geheel gemaakt ...... wat is daar het nadeel van ....

overigens, achtergronden zijn niet in staat om scrollbalken te maken

Dus dan zal het waarschijn door die klok komen.

Wat ik dan niet snap: waarom bij de een wel en bij de ander geen scroll balk ?

Jacco

het nadeel van die achtergrond ?
Des te groter de achtergrond, des te groter de laadtijd

mijn aanpak:
die gigantische achtergrond is natuurlijk niks he...
ik had links van geel - oranje - geel precies 1 pixelrij gepakt...dan deze als achtergrond voor de kolom gebruikt:
<td background="dieenepixelrij.jpg">
deze achtergrond wordt net zolang herhaald tot aan het punt dat de kolom ophoudt....en aangezien je toch een tabel van 100% hebt (dat zou je doen in een eerder gesproken thread ?) wordt hij voor de hele hoogte gebruikt...en de breedte moet je natuurlijk gewoon goed instellen, niet te breed en niet niet breed genoeg ;)
dan zou ik dat andere deel van de achtergrond pakken, da's toch alleen maar dezelfde kleur: #616183
en daar zou ik dan
<td bgcolor=#616183>
doen...
die ene pixel rij laadt zo'n 300 keer sneller dan je vorige en op de gigantische resulties (hoger dan 1200 bij 1024) herhaald je achtergrond zich niet ;)...

dan, waarom bij sommigen wel een scrollbalk....
ieders beeldscherm is verschillend....de een heeft een zoekbalk bij internet explorer, de ander heeft de startbalk omhoog geschoven voor het gemak....
hierdoor krijgt de een wel en de ander niet een scrollbalk
succes :thumb:

Dus nu, nadat ik de klok heb weggehaald, zullen er nog steeds mensen zijn die HIER een scroll blak krijgen.

Maar effe wat anders:
http://home.12move.nl/~hubers/plaat...houwmachine.JPG

van deze pagina
http://home.12move.nl/~hubers/van_ei_tot_kuiken.htmzijn alle plaatjes ca 115 kb groot
Maak ze kleiner met irfanview of iets dergelijks.

En
moeten de linken in een nieuw scherm openen?

Klopt klopt

ik wilde me eerst concentreren op de index site en daarna de linken opnieuw doen.

Heb eerst eens gekeken hoe het allemaal werkt, en het andere probleem is dat ik geen creatieve achtergrond heb .....

Jacco

JPeetje, zou je nog eens naar de site kunnen kijken:

SITE

Ik heb het gele en paarse gedeelte van elkaar los gekopeld.

Het probleem bij het gele gedeelte is nu echter dat je tussen alle tabellen een lijntje ziet lopen, dit zou ik toch graag weg willen hebben.

Heb je een idee hoe dat te doen of heb ik iets verkeerd gedaan ?

Jacco

Je hebt een typo.

<td " width="209" height="45" background="kuiken 6.jpg">

<td "

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan