• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scroll-down menu excel 2007 en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over een keuze menu in Excel 2007.

In bijgaand voorbeeld staat er in kolom A een keuze (scroll down) menu. Nu is het de bedoeling dat als je de keuze ‘Gedeeltelijk*’ kiest in de cel daarnaast een tekst komt te zijn, bijv. *= graag onderstaand de datum en uren specificeren.

Is dat mogelijk?

De tweede vraag is dat de keuze menu een beveiligd cel moet zijn, dus het niet mogelijk is om iets anders in te vullen dan 3 keuze’s.
Via tabblad beveiligen lukt dit niet, is het op een andere manier mogelijk?

Zie bijgaand voorbeeld.

Ps. Ik heb wat problemen om een bijlage te uploaden.

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over een keuze menu in Excel 2007.

In bijgaand voorbeeld staat er in kolom A een keuze (scroll down) menu. Nu is het de bedoeling dat als je de keuze ‘Gedeeltelijk*’ kiest in de cel daarnaast een tekst komt te zijn, bijv. *= graag onderstaand de datum en uren specificeren.

Is dat mogelijk?

De tweede vraag is dat de keuze menu een beveiligd cel moet zijn, dus het niet mogelijk is om iets anders in te vullen dan 3 keuze’s.
Via tabblad beveiligen lukt dit niet, is het op een andere manier mogelijk?

Zie bijgaand voorbeeld.

Ps. Ik heb wat problemen om een bijlage te uploaden.

1. stel dat A2 je keuzelijst staat, dan zet je in cel B2:
=ALS(A2="Gedeeltelijk*";"graag onderstaand de datum en uren specificeren";"")

2. Dit doe je met Gegevensvalidatie

Mvg,
Exhelp

ah, geweldig! Achteraf toch niet zo ingewikkeld als ik dacht!

Bedankt!

Ik heb nog een kleine vraag op de tekst die nu autmatisch verschijnt bij 'Gedeeltelijk*".

Wat ik geprobeerd heb met de onderstaande som is ook een tekst te laten verschijnen als er in de keuze menu een 'ja' of 'nee' wordt geselecteerd.

ALS(B26="Gedeeltelijk*";"* Graag onderstaand de datum en uren specificeren";""):(ALS(B26="ja";"*voorbeeld tekst hier";""))

Maar helaas werkt dit niet.

Wat doe ik hier verkeerd?

Ik heb wat problemen om een bijlage te uploaden.
Misschien is de bijlage groter dan 100 KB,
maak het dan kleiner door er een zipbestand van te maken.

Dit is een mogelijkheid als de keuzecellen zich in A2:A20 bevinden (zie bijlage).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Het keuze menu is geen probleem en dankzij 'exhelp' is het ook gelukt om als er in het keuze menu 'gedeeltelijk' wordt ingevuld er dan in de cel daarnaast de tekst 'Graag onderstaand de datum en uren specificeren'.

Nu is het de bedoeling dat als je in het keuze menu "ja" selecteerd de volgende tekst in de cel daarnaast komt te staan: Ga dan verder met vraag 3". En als je 'nee' selecteerd dan de tekst 'ga naar de volgende pagina'.

Is zoiets mogelijk?

Nu is het de bedoeling dat als je in het keuze menu "ja" selecteerd de volgende tekst in de cel daarnaast komt te staan: Ga dan verder met vraag 3". En als je 'nee' selecteerd dan de tekst 'ga naar de volgende pagina'.Is zoiets mogelijk?
Dat had je na het antwoord van exhelp toch eigenlijk zelf moeten kunnen vinden, naar mijn mening.
Als de keuzecel A2 is, typ dan in B2:
Code:
=ALS(A2="Gedeeltelijk";"Graag onderstaand de datum en uren specificeren";ALS(A2="Ja";"Ga verder met vraag 3";ALS(A2="Nee";"Ga naar de volgende pagina";"")))

Laatst bewerkt:
Dat had je na het antwoord van exhelp toch eigenlijk zelf moeten kunnen vinden, naar mijn mening.
Als de keuzecel A2 is, typ dan in B2:
Code:
=ALS(A2="Gedeeltelijk";"Graag onderstaand de datum en uren specificeren";ALS(A2="Ja";"Ga verder met vraag 3";ALS(A2="Nee";"Ga naar de volgende pagina";"")))

Ik zat ook dicht bij de oplossing, maar kwam niet verder dan dit:

ALS(B26="Gedeeltelijk*";"* Graag onderstaand de datum en uren specificeren";"")ALS(B26="ja";"*voorbeeld tekst hier";""))

Zat ff fout met de ; en hekjes.

Maar iig heel erg bedankt!! /thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan