• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scroll wieltje in excel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb even getwijfeld of ik dit hier moet vragen of in de XP afdeling.

Heeft iemand enig idee, hoe het komt dat ik mijn scroll-wieltje van mijn muis niet kan gebruiken in Excel? Ik heb nu XP; op mijn oude computer met win-98 kan ik in excel prima scrollen. Bij alle andere programma's op mijn computer kan ik ook prima scrollen, alleen bij Excel lukt het niet. Zou ik soms per ongeluk ergens een of andere optie hebben aan- of uitgevinkt in de menu's? Alvast bedankt voor evt. reakties!

Welke Excel-versie gebruik je?
Is het in Excel zelf of in VBA van Excel?

Zoek anders eens naar Freewheel 2.4.
Ik heb dit geïnstalleerd (n.a.v. een tip hier op het forum) en in diverse programma's waar het scrollwieltje niet werkte kan ik het nu wel gebruiken, o.a. ook VBA binnen office.

Beste Jan, ik gebruik versie 7.0 voor windows 95. Een oudje dus. VBA is visual basic of zo? Nee, dat gebruik ik niet. Wel heel handig dat jij dit probleem herkent.

Wat is freewheel precies? Ik ga alvast zoeken, ook nog even naar die tip, hier op het forum. Dank voor je reaktie!

Jimmy,

VBA is Visual Basic for Applications.
Je kunt het een 'uitgeklede' versie van visual basic noemen.
Hierin worden bijv. de macro's in excel gemaakt.

Freewheel is een hulpprogramma dat op de achtergrond draait om de muis altijd te laten werken met het scrollwieltje.
Even nagezocht, je kunt het
hier downloaden.

Zeer bedankt voor de uitleg en je hulp Jan. Ik ga het uitproberen!

Beste Jan, ik heb het progje geinstalleerd, en het werkt. Maar,.......helaas ik heb toch nog wat te zeuren..:)

Ik gebruik bijna altijd in Excel 2 gesplitste werkbladen onderelkaar. Omdat de gegevensrij zo lang is, heb ik de regels 1 tot 3 vastgepind, in een klein werkblaadje (zodat ik de betekenis van de rijen weet), en in werkblad 2 voer ik de gegevens in.

Als ik nu scroll, wordt er konsekwent alleen maar in het bovenste blad gescrolld, en ik heb het juist nodig in het onderste blad. Snap je wat ik bedoel? Is hier nog een trucje voor? Ik heb alles al uit zitten proberen, met alt, shift, klikken op de scrollbalk, en klikken in het te scrollen blad. maar het helpt niets.

Ik heb windows XP, heeft dat er nog mee te maken? Het progje is namelijk uit 1999, en ik kreeg ook een vreemde foutmelding bij installatie.........

Gebruik je 2 keer hetzelfde werkblad? Zo ja dan kun je ook 1 werkblad gebruiken en regel 4 selecteren en in menu vensters op titels blokkeren klikken. Je werkblad wordt dan ook gesplitst en bij het scrollen blijven de eerste 3 regels dan altijd in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan