scrollbalken hebben het heen en weer af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik weet niet hoe het komt maar af en toe heeft zowel mijn Internet Explorer, Outlook Express maar ook andere software wat een scrollbalk heeft het heen en weer. Het gaat dan heel snel heen en weer van onderen en dan weer naar boven, razendsnel, het is niet constant maar zo af en toe. Ik weet niet of dit aan mijn muis ligt, die heeft wel een scrollwieltje of aan de software? Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, en wellicht heeft iemand anders hier ook wel eens last van gehad? Alvast dank in iedergeval.
 
Geef dit probleem maar weer even een schop naar boven want ik heb er nog steeds last van. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen en wat er aan de hand is?
 
Het zou inderdaad goed aan de muis kunnen liggen.
Aan de binnenzijde van de muis zit een klein wieltje met gaatjes (sleufjes) erin, aan de ene kant van het wieltje brand een klein ledje en aan de andere zijde zit een lichtgevoelige cel. Iedere keer dat de lichtbron veranderd zal het beeld gaan scrollen. Als hier nu een klein haartje/stofje voorzit dan veranderd die lichtbron vanzelf en zal de pc denken dat je aan het scrollen bent.
De handigste manier om dit te controleren is natuurlijk even een andere muis proberen. Ben je technisch aangelegd, dan maak je de muis open en helemaal schoon aan de binnenkant.

Als het een draadloze muis betreft kan het ook nog een storing in het RF signaal zijn (b.v. een box, een 220Volt kabel, GSM enz.)
 
Geplaatst door maestro12
Het zou inderdaad goed aan de muis kunnen liggen.
Aan de binnenzijde van de muis zit een klein wieltje met gaatjes (sleufjes) erin, aan de ene kant van het wieltje brand een klein ledje en aan de andere zijde zit een lichtgevoelige cel. Iedere keer dat de lichtbron veranderd zal het beeld gaan scrollen. Als hier nu een klein haartje/stofje voorzit dan veranderd die lichtbron vanzelf en zal de pc denken dat je aan het scrollen bent.
De handigste manier om dit te controleren is natuurlijk even een andere muis proberen. Ben je technisch aangelegd, dan maak je de muis open en helemaal schoon aan de binnenkant.

Als het een draadloze muis betreft kan het ook nog een storing in het RF signaal zijn (b.v. een box, een 220Volt kabel, GSM enz.)

Ik heb een standaard niet draadloze microsoft ps2 muis met een scrollwieltje maar zie geen ledje branden als ik het balletje eruit haal ofzo, en schoonmaken doe ik regelmatig.
Overigens als ik mijn muis stil houd dan gaan die scrollbalken ook wel eens heen en weer. Het gebeurd heel onverwachts steeds, dus dat vind ik vreemd. Heb mijn PC ook wel eens spyware free gemaakt maar dat helpt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door erwin32


Ik heb een standaard niet draadloze microsoft ps2 muis met een scrollwieltje maar zie geen ledje branden als ik het balletje eruit haal ofzo, en schoonmaken doe ik regelmatig.
Overigens als ik mijn muis stil houd dan gaan die scrollbalken ook wel eens heen en weer. Het gebeurd heel onverwachts steeds, dus dat vind ik vreemd. Heb mijn PC ook wel eens spyware free gemaakt maar dat helpt ook niet.

Geloof me, er zit een ledje in, ook bij de asjes waar het 'balletje' langs draait zitten ledjes. Het zijn kleine ledjes die je inderdaad niet ziet zitten, daarvoor moet echt de muis open.
 
Geplaatst door maestro12


Geloof me, er zit een ledje in, ook bij de asjes waar het 'balletje' langs draait zitten ledjes. Het zijn kleine ledjes die je inderdaad niet ziet zitten, daarvoor moet echt de muis open.

En wat bedoel je dan met de lichtbron die veranderd? Hoe kan ik dat verhelpen?
 
Mousewheel.jpg


Op het plaatje zie je bij de gele pijl, de lichtgevoelige cel, bij de rode pijl, het ledje en het scrollwiel met de sleufjes.

Als voor één van deze vuil/stof/haar zit zal de lichtgevoelige cel denken dat het wieltje scrolled en ook daarop reageren, de oplossing is dan, met een zacht kwastje en/of wat perslucht het één en ander schoonmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan