Scrollen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grazer

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Hallo,

Wanneer ik in access in een Enkelvoudig Formulier met mijn muis scroll dan gaat ie naar een nieuw record toe. Maar dit wil ik helemaal niet.
Hoe schakel ik dit uit?

Groeten Grazer

Je kunt ervoor zorgen dat je de property "cycle" op het formulier onstelt op "current record". Daarmee voorkom je dat er naar andere records gescrolld kan worden.

Helemaal uitzetten van het scrollwieltje in access kun je niet met de standaard functionaliteiten van access. Daarvoor kun je met een extern dll bestand wel voor zorgen. Op http://www.lebans.com/mousewheelonoff.htm staat de dll en een uitleg over hoe je die kunt toepassen.

Grtz,

Bedankt beheer25!

Ik kon die optie "cycle" niet vinden in Access, en heb toen hetgene met die externe dll file geprobeerd.
Dit werkt prima!

bedankt! :)

Je kunt ervoor zorgen dat je de property "cycle" op het formulier onstelt op "current record". Daarmee voorkom je dat er naar andere records gescrolld kan worden.

Helemaal uitzetten van het scrollwieltje in access kun je niet met de standaard functionaliteiten van access. Daarvoor kun je met een extern dll bestand wel voor zorgen. Op http://www.lebans.com/mousewheelonoff.htm staat de dll en een uitleg over hoe je die kunt toepassen.

Grtz,

Hallo Beheer25.Ik heb dat ook geprobeerd,maar bij mij lukt het niet.Kan je mij soms een voorbeeldje daarvan opsturen hoe jij het gedaan hebt.Want het is een vervelend iets hé dat scrollwieltje.Bedankt bij voorbaat.

Laatst bewerkt:
scroll-wieltje

Hallo Grazer
Ik heb dat ook geprobeerd,maar bij mij lukt het niet.Kan je mij soms een voorbeeldje daarvan opsturen hoe jij het gedaan hebt.Want het is een vervelend iets hé dat scrollwieltje.Bedankt bij voorbaat.

Hallo Grazer
Ik heb dat ook geprobeerd,maar bij mij lukt het niet.Kan je mij soms een voorbeeldje daarvan opsturen hoe jij het gedaan hebt.Want het is een vervelend iets hé dat scrollwieltje.Bedankt bij voorbaat.

Bedankt voor het berichtje Grazer,maar heb je soms geen voorbeeldje ervan,want ik geraak er niet aan uit hoor,en euh de site die je me hebt gegeven is in het engels en mijn engels is dat niet hoor.Als je het niet stoort natuurlijk.Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan