scrollen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik moet voor mijn studie vaak lange lappen tekst op de pc lezen. Om te zorgen dat ik niet voordurend omlaag hoef te scrollen, druk ik op mijn scrollwieltje zodat je met de beweging van alleen de muis kunt scrollen. Zo kun je vrij precies met constante snelheid naar beneden scrollen (mijn leessnelheid)

Het probleem is dat wanneer ik dit doe het beeldscherm een beetje gaat flikkeren en de regels onderaan (waar ze net in beeld komen) gaan knipperen. Is er een manier om dit te voorkomen, of is een misschien een andere tekstverwerker die hier geen last van heeft (maar wel .doc files kan openen)

ik vermoed dat 2 "items" debet zijn aan je probleem:

intern geheugen en / of je videokaart. Beide zijn wat "bescheiden"....................

Er is een andere tekstverwerker die probleemloos .doc's kan lezen, de "moeder" der tekstverwerkers: Word Perfect, (inmiddels Corel versie "weet ik veel").

AutoSchuiven

Priobeer het eens met <A href="http://www.femda.com/msmedia/wimso.asp?CD=0&ID=mp1450001916">AutoSchuiven</A> (3e paragraaf), de automatische equivalent van het Scroll-wieltje.

Laatst bewerkt:
dat autoscrollen werkt niet, helaas. (nou ja, het werkt wel maar het helpt niet)

Aan dat geheugen kan ik weinig doen, maar mijn nieuwe videokaart komt eraan.

het vreemde is trouwens wel dat het alleen bij naar beneden scrollen is. Wanneer ik omhoog scroll heb ik nergens last van.

Er is zeker geen gratis probeerversie van corel of wel??

Meelman,

Als jij alleen maar tekstverwerkt (en heel af en toe een plaatje plaatst) dan kun je de allersnelste tekstverwerker die ooit gemaakt is, WordPerfect 5.1, (naar mijn bescheiden mening) en die allang "niks meer waard is" overal voor een losse Euro verkrijgen.

Desnoods kun je 'm van mij ook nog krijgen. Althans :
ik geloof niet dat het Warez betreft als we het hebben over een kopie van een progje dat eind jaren 80 in gebruik was.................... en inmiddels door "tig" versies is opgevolgd?

Voor het geval je het progje niet kent: WordPerfect 5.1 werkt onder Dos en was (is!) nog steeds sneller dan de huidige Word versies. Als je daar de pijltjestoets ingedrukt hield dan schoot de cursor als een raket door je document, zelfs nog sneller dan de huidige cursor bewegingen binnen Word. Billy Gaatjes was zelfs zodanig onder de indruk van de voorloper van 5.1 (4.0 of zo) dat hij Word for Windows naar het model van Word Perfect heeft nagemaakt.

Hoi meel ....

Controleer of automatische spelling- en/of grammaticacontrole aangevinkt staan.

Probeer eens of het helpt deze functies uit te schakelen, het vreet geheugen:
Menu: Extra > Opties; tabblad spelling- en grammaticacontrole ......

Succes, Teun.

goh, wat is de oplossing weer simpel:

Ik klok mijn videokaart 10 mHz terug en hij doet het perfect!!! Eigenlijk bestwel logisch. Als de 3d kwaliteit al niet meer je-dat is, dan is het redelijk logisch dat je 2d helemaal niets overhoudt...

iedereen bedankt voor zijn/haar hulp... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan