DarkFeather
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2004
Op mijn site heb ik een DIV met daarin veel tekst. Deze div heeft vaste afmetingen. Als er te veel tekst in staat komt er nu een scrollbalk. Echter ik wil deze scrollbalk verbergen (mbv CSS, overflow: hidden). Het is de bedoeling dat elders op de pagina 2 pijltjes komen om te scrollen binnen deze DIV. Nu heb ik geen idee hoe ik dit eenvoudig kan doen. Google heeft me het volgende opgeleverd:
Stukje javascript:
Mijn div (in CSS staat overflow: hidden):
Met behulp van de volgende link kan ik (als ik naar beneden heb gescrollt) in een keer naar boven scrollen.
Nu gaat ie in 1 keer helemaal naar boven, dat is dus niet de bedoeling. Ik wil dus dat als je op de link klikt de tekst een klein stukje naar bovengaat (dus niet meteen helemaal). Hoe doe ik dit?
Als ik weet hoe het werkt voor naar boven, dan kan ik zelf wel uitvinden hoe het werkt om naar beneden te scrollen...
Stukje javascript:
Code:
<script language='javascript'>
function move_up() {
tekst.scrollTop = 0;
}
</script>
Code:
<div id="tekst">Hier komt de tekst.</div>
Met behulp van de volgende link kan ik (als ik naar beneden heb gescrollt) in een keer naar boven scrollen.
Code:
<a href='javascript:move_up()'>UP</a>
Nu gaat ie in 1 keer helemaal naar boven, dat is dus niet de bedoeling. Ik wil dus dat als je op de link klikt de tekst een klein stukje naar bovengaat (dus niet meteen helemaal). Hoe doe ik dit?
Als ik weet hoe het werkt voor naar boven, dan kan ik zelf wel uitvinden hoe het werkt om naar beneden te scrollen...
Laatst bewerkt: