scrollen werkt niet goed, muis instellingen werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie22

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
83
ik kan in het menu van de muis de snelheid van de cursor niet instellen.
hij kan alleen maar op de snelste stand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Snelheid van de aanwijzer aanpassen: Ook de snelheid waarmee de aanwijzer over het scherm beweegt is in te stellen:


Klik op Starten.
Klik op Instellingen > Apparaten.
Klik in het linkermenu op Muis.
Klik rechtsboven onder 'Verwante instellingen' op Extra muisopties.
Klik op het tabblad Opties voor de aanwijzer.

Verplaats het balkje onder 'Beweging' door met de muis ergens tussen 'Langzaam' en 'Snel' te klikken.
Beweeg de muisaanwijzer over het scherm of te testen of u een fijne snelheid te pakken hebt.
Pas de snelheid eventueel verder aan.
Klik op OK.
 
Dan moet je misschien een muis stuurprogramma installeren. Windows zelf herkent de muis kennelijk niet. Behalve dat, kan je naar Apparaatbeheer > Muizen en aanwijsapparaten moeten gaan om te kijken of er een afwijkend pictogram bij de muis staat. Een uitroepteken er in misschien. De driver werkt dan niet. Probeer in dat specifieke geval, het apparaat daar te verwijderen en wacht tot Windows weer nieuwe hardware detecteert. Misschien wordt de muis dan beter herkend en gestuurd. Zelf heb ik meestal wel wat aan het Logitech stuurprogramma dus probeer Logitech als het model muis een onbekende is of als er geen driver voor jou Windows versie te vinden is. Het Logitech stuurprogramma SetPoint toont het soort muis bij installatie ervan. Ga niet naar sites van derden die drivers aanbieden want dan beweren ze allemaal iets te hebben maar ze laten andere dingen downloaden.

Wat ook de muiswerking kan hinderen dat is het ontbreken van een geschikte grafische driver. Dat omdat het onderwerp vermeldt dat scrollen moeilijk gaat. Ga om dit te controleren weer naar Apparaatbeheer (zoek bij Start "Apparaatbeheer"), klap de Beeldscherm adapters categorie uit en kijk bij de kleine pictogrammen en natuurlijk of de naam van de chipset of grafische kaart daar aangegeven staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
muis werkt niet goed.

de muis cursor gaat zeer snel, in het muis menu kan ik niets afstellen,
in het muis menu, bij de opties voor de aanwijzer, als ik de snelheid van de aanwijzer verlaagd, gaat die vanzelf weer naar snel.
ik heb speciaal een nieuwe muis met toetsenbord gekocht, omdat ik dacht dat het in het oude toetsenbord lag.
een Microsoft toetsenbord met muis ( keybord 3050 )
het selecteren van de printers lukt ook niet.
het selecteren van een afbeelding lukt ook niet
 
muis werkt weer goed.

na het updaten van Windows werkt alles weer zoals het hoort.
wel vreemd, ik heb er al een paar dagen last van gehad.

:D
 
Dat is ook vaak waar je het eerst naar moet kijken als iets niet lekker gaat. Maar het werkt.:):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan