Scrollen werkt soms niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fjan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Op mijn laptop heb ik de laatste tijd heel vaak het probleem dat ik niet meer kan scrollen. Als ik via IE of Firefox een website open, scrollt hij automatisch naar beneden, telkens als ik naar boven wil scrollen gaat hij wel naar boven, maar meteen weer terug naar beneden. Ik kan dus nooit bovenaan een website iets aanklikken, omdat hij weer naar beneden scrollt.

Als dit probleem zich voordoet kan ik in de adres balk ook niks selecteren. Als ik dan bijvoorbeeld backspace indruk, blijft hij gewoon staan. Er zit dus een bug/error in ergens.

Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel 8 van de 10 keer. Zwaar irritant dus.
Ik heb Vista op mijn laptop, en gebruik voornamelijk een muis, omdat ik met mijn touchpad niet meer 'kan' scrollen, de functie aan de zijkant doet het niet meer. (Ook al lastig).

Iemand een idee? Het is namelijk zwaar irritant.

Word de laptop erg warm?

Hoe oud is de laptop?

Laptop al eens schoongemaakt?

Driver van de touchpad al eens opnieuw geinstalleerd?

Laptop is in Februari 2012 3 jaar oud. Hij is een keer gecrashed, daardoor is er opnieuw Vista op gezet (naar mijn mening niet voor de volle 100%)

Verder heb ik de driver nog nooit opnieuw geïnstalleerd (ook geen flauw idee hoe dit moet).

Schoongemaakt, ik heb de laptop vorige week helemaal gedefragmenteerd. Verder nooit echt 'stof' o.i.d. verwijderd.

Ik heb een vrij nieuwe desktop, maar bij mij gaat het scrollen vaak schokkerig. Bij scrollen van boven naar beneden of andersom gaat de tekst van een site schokkerig over het beeld, vooral als er allerlei reclame blokken erachter hangen. Niet mooi vloeiend, maar echt schokkerig. Instellingen van de muis nagelopen. Mededeling verschijnt: apparaat werkt correct. Opmerking: bij het opstarten vandaag kon ik niet in mijn account komen: het Win 7 scherm toonde niet de regel om het wachtwoord in te typen. Pas na Ctrl, Alt, Delete kwam de boel weer op gang. Toeval of kan dit met elkaar te maken hebben?

@Apijtsma:Gaarne zelf een vraag maken.Meeliften/inbreken is niet wenselijk(lees niet toegestaan )op Helpmij.

Meeliften, inbreken is echt niet de bedoeling. Maar omdat het over precies hetzelfde onderwerp gaat, deed ik het zo. Ik heb ook meegemaakt dat een door mij aangemaakte vraag door de moderator in een ander veld werd geplaatst. Ik probeer juist dubbele vraagstelling te voorkomen, als er al een soortgelijk topic bestaat. Maar dat mag dus niet. Dan maak ik in voorkomend geval zelf een vraag aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan