Scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slauryssen

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Hello,

Problem: Als ik in een formulier gegevens invul en ik scroll met mijn muis naar beneden of naar boven, dan kom ik in voorgaande of volgende records terecht in plaats van dat ik mijn formulierblad wil verschuiven.

Question: Weet er iemand wat ik hieraan kan doen om dit te wijzigen?

Met dank,
SLAU

Oud antwoord op dezelfde vraag

Enige tijd geleden werd dezelfde vraag gesteld. Ik heb geen idee meer wie de vraag beantwoordde maar dit was het antwoord:

Je kunt ervoor zorgen dat je de property "cycle" op het formulier onstelt op "current record". Daarmee voorkom je dat er naar andere records gescrolld kan worden.

Helemaal uitzetten van het scrollwieltje in access kun je niet met de standaard functionaliteiten van access. Daarvoor kun je met een extern dll bestand wel voor zorgen. Op http://www.lebans.com/mousewheelonoff.htm staat de dll en een uitleg over hoe je die kunt toepassen.

Suc(1+3+2)

Je kunt ervoor zorgen dat je de property "cycle" op het formulier onstelt op "current record". Daarmee voorkom je dat er naar andere records gescrolld kan worden.

Als ik dit doe in de eigenschapopen van een formulier dan verandert er niets. Hoe kan dit?

Bijlagen

Hello,

Problem: Als ik in een formulier gegevens invul en ik scroll met mijn muis naar beneden of naar boven, dan kom ik in voorgaande of volgende records terecht in plaats van dat ik mijn formulierblad wil verschuiven.

Question: Weet er iemand wat ik hieraan kan doen om dit te wijzigen?

Met dank,
SLAU
Maak een macro aan met de naam "page", bij aktie geef je op""naar pagina gaan" en geef de parameters op ( bijv. 10cm omlaag of 5 cm naar rechts)
Bij eigenschappen form, bij muis--> macro "page".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan