Scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finnl

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoi,
Ik ben nu met een kleine site bezig met daarin een IFrame.
Ik heb dit al eerder gedaan en dan in dat IFrame, een aparte html pagina met alleen tekst erin gezet. Toen deed 'ie automatisch een enter en scrollde die alleen maar verticaal. Ik wil dat nu weer maar nu doet ie dus niet automatische enter en doethij dus horizontaal scrollen.
Wie helpt mij?

Alvast bedankt.

scrolling auto

Je moet je scroll op auto zetten :

<iframe name="foto" src="about:blank" width="381" height="371" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

Dan zou het moeten opgelost zijn...

Groeten DeGeestJ

Helaas, dat werkt ook niet, dat had ik er al in staan:

Code:
<iframe src="inschrijven.html" name="iframe" class="tekst" scrolling="auto">Helaas. U zou deze pagina op een andere computer of browser moeten bekijken.</iframe>

in de class staat gewoon de groote en positie..

Helaas, dat werkt ook niet, dat had ik er al in staan:

Code:
<iframe src="inschrijven.html" name="iframe" class="tekst" scrolling="auto">Helaas. U zou deze pagina op een andere computer of browser moeten bekijken.</iframe>

in de class staat gewoon de groote en positie..

Scrolling="auto" betekent dat hij zelf kiest of hij wel of niet scrollt, dat zegt niets over of hij alleen horizontaal of verticaal scrollt.

Dit is volgens mij niet op deze manier op te lossen. De enige mogelijke waarden zijn namelijk
scrolling="auto": beslist zelf of hij moet scrollen (als pag > iframe (groter of breder))
... ="yes" altijd scrollbalken
... = "no" nooit scrollen

VOlgens mij de enige manier om dit op te lossen: het iframe breder maken of de pagina (in het iframe) smaller

Je hebt ook nog de mogelijkheid om het met CSS op te lossen.

PHP:
<style type="text/css">
iframe{
  overflow-x: hidden;
  overflow-y: scroll;
}
</style>

Scrolling="auto" betekent dat hij zelf kiest of hij wel of niet scrollt, dat zegt niets over of hij alleen horizontaal of verticaal scrollt.

Dit is volgens mij niet op deze manier op te lossen. De enige mogelijke waarden zijn namelijk
scrolling="auto": beslist zelf of hij moet scrollen (als pag > iframe (groter of breder))
... ="yes" altijd scrollbalken
... = "no" nooit scrollen

VOlgens mij de enige manier om dit op te lossen: het iframe breder maken of de pagina (in het iframe) smaller

inderdaard zo zou ik het nader bekeken dan ook doen :cool:

Wat is er nu mis met mijn oplossing. Die doet waar ie voor bedoeld is, die hoef je alleen maar in je <head> te plakken en het werkt. Lijkt me onhandig om dan je pagina aan te gaan passen.

Maar de uiteindelijk beste oplossing lijkt me, is te kijken waarom hij niet "automatisch een enter" doet en dat op te lossen. Wat je nu doet is eigenlijk gewoon symptoombestrijding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan