Scrollende tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Okurimono

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Berichten
7
Heeft iemand enig idee, hoe ik de achtergrond van een pagina vast kan zetten zodat de tekst ervoor langs scrollt?
Bvd!
 
Geen idee
maar hij lijkt me wel leuk om te weten, ik neem aan dat je het ooit een keer gezien hebt, (ik niet).
maar gvolgens mij kan het niet, hoop dat ik ongelijk heb
 
Michel5 zei:
Geen idee
maar hij lijkt me wel leuk om te weten, ik neem aan dat je het ooit een keer gezien hebt, (ik niet).
maar gvolgens mij kan het niet, hoop dat ik ongelijk heb

Sorry
dacht dat ik in de groep Excel zat
niet dus, ga zo naar bed, heb het een keer gedaan, als het niet is opgelost zoek ik het morgen voor je uit.

PS Indien iemand weet hoe ik dit effect in Excel kan verkrijgen zou ik dit graag willen weten.

Michel
 
In je pagina instelling kijken op je de optie in kunt stellen.
bgProperties
PHP:
<body bgcolor="#808080" text="#ffff00" link="#0000ff" vlink="#800080" alink="#ff0000"
bgProperties="fixed"  background="bg_bb_rd1.jpg" >
Anders gewoon in html mode invoegen.

:cool:
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties, maar ik hoopte dat er gewoon in FP een functie voor zou zijn, ben niet zo thuis in html! :confused:
Ik denk dat dit de regel is waar het om gaat
body background="plaatjes/takdeel_draai_transp.jpg"
Waar zet ik dat stukje van jou dan tussen/achter, Peter?


:thumb: Brigit
 
In de body tag zet je
bgProperties="fixed"
erbij.

Je krijgt dan zo iets
PHP:
<body bgcolor="#808080" text="#ffff00" link="#0000ff" vlink="#800080" alink="#ff0000"
bgProperties="fixed"  background="plaatjes/takdeel_draai_transp.jpg" >

:cool:
 
achtergrond vastzetten

In FP zit deze functie ook gewoon.
Je voegt een achtergrond in (een afbeelding dus) en vinkt dan ook aan: instellen als watermerk.
Dan blijft de afbeelding staan en scrollt de tekst ervoor langs.

Misschien is dit een handigere methode (voor mij, leek, in ieder geval wel)
 
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik Frontpage 2003 met IE 2007. Ik heb een aantal pagina's gemaakt met daarin een inline-frame (optie "nieuw pagina") waarin ik tekst heb geplaatst. Deze tekst is te groot voor het frame zodat er rechts een schuifbalk komt. Als achtergrond heb ik een plaatje. Dit plaatje moet blijven staan terwijl de tekst scrollt, anders ziet het er niet mooi uit.

Ik heb de aanwijzingen in dit forum opgevolgd en van het plaatje een watermerk gemaakt, dit werkte niet. Vervolgens in de bodytag
HTML:
<body background="achtergrond_frame.jpg">
het stukje html code toegevoegd om het scrollen te stoppen. Dan stond er
HTML:
<body background="achtergrond_frame.jpg" bgProperties="fixed">

(die schuine streepjes in de tag staan er niet in, maar die komen erin als ik hier html code invoer?)
Helaas werkt het geen van beiden. Waar kan dit aan liggen, en hoe los ik het op? Ik heb geen verstand van html, en ik heb de site gemaakt in de ontwerpmode van frontpage. Bovenstaande html codes heb ik gevonden en gewijzigd in de splitsenmode van Frontpage.

Een voorbeeld zie je op mijn site: http://home.deds.nl/~mirjam/pagina_zijn_werk.htm (hij ziet er nog niet zo mooi uit, maar je ziet wel wat ik bedoel :D )

Ik wil ook best wel een kopie van de hele code van mijn pagina bijvoegen als dat helpt.

En nog een andere vraag als ik zo vrij mag zijn. Als de website wordt geopend in een groter scherm, wordt het achtergrondplaatje steeds herhaald, hiervoor heb ik ook al wat html-codes uitgeprobeerd die ik heb gevonden, maar het werkt allemaal niet. Is er een manier om of het plaatje automatisch passend te krijgen, of anders voor de rest van de pagina een passende achtergrondkleur te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Makkelijker kan het in Frontpage.
Opmaak -> Achtergrond -> Afbeelding Bladeren en kiezen.
 
Het is me inmiddels al gelukt :D Ik probeerde de code op de verkeerde plek in te voegen. In ieder geval bedankt voor de reactie :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan