SCSI harddrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destroyme88

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Geachte geleerden van dit Forum,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik ben momenteel in het bezit van een tweetal (oude) harde schijven.
Het gaat om een HP MODEL: ST373307LW (Seagate 73GB 68PIN SCSI HARD DRIVE)
Ik zou deze harde schijven graag willen uitlezen om te zien welke (oude) data (foto's e.d.) hier op staat.

Aangezien mijn mobo niet een een SCSI aansluiting heeft en ik ook niet een oude computer heb die deze aansluiting nog heeft ben ik opzoek naar een soort van adapter (lees: goedkoopste manier om data te kunnen uitlezen)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Peter

Heb ik wel liggen, als je in de buurt woont kun je langskomen om ze uit te lezen, aangezien ik de controller als reserve wil houden is dat de enige optie die ik je kan bieden.

Hoi hoi

Het is altijd handig in je huis een ( voor zoiets ! ) Docking Station te hebben via die en USB kabel kan je jouw HD zonder moeite lezen natuurlijk anders is of die beschadigd is enz..

Even klein beetje ter informatie kijk beetje HIER ! << zoiets kan je altijd rond ook voor redelijke en betaalbare prijzen vinden ..

Laatst bewerkt:
SCSI, geen SATA. Voor SCSI schijven staan er geen USB dockings tussen.

Laatst bewerkt:
:confused: Och ? ooke oke ...:( ( excuus ! ) ..

In dit geval er zijn ook universele ( in combinatie dus voor SCSI ook ) Docking stations ook te vinden ..... :confused: ik kan nu niet zo gauw zoiets zelf ook vinden ...

Laatst bewerkt:
Alvast hartelijk dank voor het reageren.
Had zelf ook al verschillende opties bekeken. Ook deze van dockingsstations. Helaas heb ik er (nog) niet 1 kunnen vinden voor een scsi.
Eventueel een adapter naar ide of sata is ook ook een mogelijkheid.

Ik had ook even gekeken op deze website
http://nl.aliexpress.com/wholesale?SearchText=scsi+adapter&catId=&initiative_id=AS_20160206114921
Maar hier staan zoveel op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. en persoonlijk koop ik liever bij een iets meer betrouwbare website.

USB attached SCSI bestaat wel, maar is niet altijd bruikbaar. Deze schijven hebben een terminator nodig en op de schijf moet via jumpers het SCSI-address worden ingesteld.

voor ca 20-40 euro zijn er scsi-usb adapters te krijgen, dat zou een oplossing kunnen zijn.
Anders is de optie van Tiborv een snellere oplossing.

Een USB adapter naar SATA of IDE helpt niets want dat past niet.
Als er al SCSI controllers voor die schijf te koop zijn dan kosten ze waarschijnlijk de hoofdprijs en dat hebben we het nog niet gehad over de SCSI-kabels, die zijn altijd zeer prijzig.

:( Heb nu eentje voor 104,99€ gevonden ( staat daar * Verbeterd met UASP (USB Attached SCSI Protocol) dat is dat toch ? ) ... durf nie deze prijs/link hier plaatsen :D

uuch zoals jackall dat zei .... ben bijna zeker dat die wel ergens voor betaalbare prijs te vinden is ...:(

P.S. toch liever bij Tiborv dat regelen ?? :D

Laatst bewerkt:
Wat ook kan dat je de schijf naar mij stuurt, ik haal alles van de schijf en stuur alles via internet/post weer terug. U roept maar.

Puppie, zou je mij kunnen vertellen welke ik dan moet hebben?

Ik zie er een heel aantal staan, maar weet niet welke ik nodig heb.
@Tiborv, hartelijk dank voor het aanbod, maar ik stuur liever geen harde schijven op, ik weet niet precies wat er op staat namelijk.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben.

Heb ondertussen wel een SCSI kabel gekregen, maar deze kan helaas ook niet op het moederbord worden aangesloten.

USB attached SCSI bestaat wel, maar is niet altijd bruikbaar. Deze schijven hebben een terminator nodig en op de schijf moet via jumpers het SCSI-address worden ingesteld.

Je hebt een scsi controller nodig, zo te zien een SCSI 3 68 polig, en scsi schijven dien je af te sluiten op de controller, dat het met alleen een scsi naar usb zou werken heb ik zo mijn twijfels.

En wat zou er op zo'n oude schuif op kunnen staan wat@Tiborv zou kunnen misbruiken wat mij sowieso sterk lijkt, sommigen mensen zijn best te vertrouwen........

en tiborv is zeker tevertrouwen, oud gediende van helpmij.nl

Alsof ik de tijd zou nemen om te kijken wat er op staat. Vind ik totaal niet boeiend. Een USB adapter vind ik in elk geval zonde van het geld, die schijf is oud en is een kwestie van data eraf halen en dan weggooien. Parallel SCSI is vergeleken met de huidige technieken (SATA - SAS) ontzettend traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan