scsi kaart opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nocando

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Ik wil mijn systeem opnieuw formatteren, maar daar zit een scsi kaart in waarop mij harde schijf is aangesloten. Als ik de hele boel formatteer ben ik toch de hele boel kwijt, incl. de aansturing van de harde schijf? Ik heb de drivers wel, maar wanneer en hoe moet ik die opnieuw installeren? Ik bedoel, als de aansturing van de harde schijf weg is, hoe kan ik dan de drivers van die scsi kaart installeren?

Er zit ook een dat tape op die scsi kaart. Heeft die ook drivers of wordt die meteen herkend?

Je kunt gewoon gaan formatteren en daarna je OS (wat ga je eigenlijk gebruiken?) installeren. Als je een SCSI-CDrom gebruikt dan moet je wel aparte drivers gebruiken. De drivers voor je tapestreamer ga je pas installeren als je OS er op staat.

Ik ga er 98 op zetten. Ik ben bang dat ik mijn harde schijf niert meer kan benaderen als ik de drivers voor de scsi controller eraf haal? En hoe zit dat dan als ik vanaf een scsi cd-rom wil installeren?

Als je geformatteerd hebt kun je gewoon de harde schijf benaderen. Daarvoor zijn geen extra drivers noodzakelijk. Voor de CD-rom moet je eerst de drivers van de controller installeren en dan van de CD-rom (standaard driver) De bootdiskette van Win98 (standaard) heeft diverse SCSI-drivers. Welke controller heb je?

Ik weet het niet precies, maar het is een compaq prosignia. Ik ben vooral bang om ermee te beginnen omdat het een compaq is.

Wat je kunt doen is vanuit Windows de map win98 van de cd-rom op de harde schijf zetten (installatiebestanden) en de schijf dan niet te formatteren maar m.b.v. het programmaatje deltree alle andere mappen te wissen.

TIP: het bestand deltree staat in c:\windows\command, verplaats het bestand naar C:\> zodat je het niet per ongeluk weggooit.

Kan ik met een programma als windriversbackup ook die drivers backuppen en op een cd zetten? Om ze daarna weer te gebruiken bij de installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan