scsi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

scsi-tom

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
wie kan mij vertellen hoe ik mijn scsi scanner werkend kan krijgen ik heb een oude adaptec AH1542CF hostkaart
op een ISA slot

Heb je een scsi kabel, en op welke ID heb je de scanner gezet ?

Met de software van adaptec moet je de scanner kaart installeren. Is dit al gebeurd ?

Onder welk besturingssysteem wil je dit werkend krijgen.
Je zal moeten beginnen met de juiste herkenning van je SCSI kaart (driver), daarna zal je ook nog een geschikte TWAIN driver moeten hebben die je scanner aan kan sturen.

Het is ook wel interessant om te weten om welke scanner het gaat. Sommige scanners hebben een eigen terminator en moeten worden geplaatst op ID 6, bij andere moet je zelf het ID vaststellen.

ik heb eem moederbord met1 isa slot de rest is pci ik gebriuk win xp pro,de host adapter ah1542cf gebruik ik al een paar jaar met een PLEXTORE 4 speed cd brander
naar volle tevredenheid
De scanner is een MICROTEC PHANTOM 636 scsi die geleverd is met een eigen uitgeklede scsi kaart van adaptec zonder drivers
Er is een verloopkabel geinstaleerd van 25 pin naar de 50 pinexterne aansluiting van de hostadapter
De softwarematige terminator is uitgeschakeld en op de scanner is een terminator geplaatst
De brander heeft id 4
de scanner heeft id 6
de kaart heeft id 7
Bij het opstarten met ingeschakelde scanner herkent de comp. de scanner wel

Je zal een SCSI scanner altijd aan hebben moeten staan bij het starten van de PC anders wordt die niet herkend. Voor de rest zal je ook nog een twain driver moeten hebben
Win 98/ME/NT
Win 2000/XP

Directe downloads

de door u opgegeven driver is reeds geinstaleerd maar het kr.... doet het nog steeds niet ,het is mij gebleken dat veel comp hobbyistenzeggen dat scsi iets speciaals is waar ze geen verstand van hebben er is ook weinig
informatie over te krijgen

Ik heb dezelfde scanner jaren gehad, maar dankzij XP in de vuilnisbak gegooid, niet fatsoenlijk aan de gang te krijgen onder XP, jammer maar waar :(

ik heb dus wel verstand van scsi ;)

Geplaatst door maestro12
Ik heb dezelfde scanner jaren gehad, maar dankzij XP in de vuilnisbak gegooid, niet fatsoenlijk aan de gang te krijgen onder XP, jammer maar waar :(

ik heb dus wel verstand van scsi ;)
ik niet bedankt voor de moeite ik wacht nog even ,en anders gaat hij de zelfde weg

de scanner zelf reageerd nu goed alleen heb ik de bij behorende software " microtek scansuite"nog niet te pakken kunnen krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan