scsi versus usb

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik weet even niet of dit de juiste plaats is maar is een wat ouder scsi-apparaat (filmscanner) compatible te maken voor een moederbord met USB-2 aansluitingen?

mja... meestal kan je wel een verloopstekkertje kopen. Een ps2 muis kan je ook via usb aansluiten. Met een scanner kan dat vast ook wel, maar daarmee schiet het nog niet echt op natuurlijk, je maakt alleen een verloopje naar usb. De doorvoersnelheid van data blijft zoals hij was.

Kan je niet beter inversteren in een nieuwe scanner, of is het een heel bijzonder ding ?

Tja, ik krijg hem cadeau aangeboden, kan me er dus geen buil aan vallen maar als ik er niks mee kan is hij beter besteed aan iemand die er wél wat mee kan. De snelheid op zich is niet zo'n probleem, ik ben geen haastig type :D ,

Ik krijg nu van iemand te horen "die er verstand van heeft" dat je een wat ouder SCSI-apparaat (bedoeld voor een Mac) nooit passend kunt maken voor een USB-pc.
Kan iemand de doorslag geven? Ik dreig nu een leuk cadeautje mis te lopen.......

Van een pc-shop hoor ik nu: Het schijnt wél te kunnen door een SCSI kaart te installeren, maar verder ben je overgeleverd aan de software die bij het apparaat zit. Veel kans dat het hoe dan ook met de compatabiliteit nooit helemaal goed komt, vooral omdat het apparaat voor een mac bedoeld was en niet voor een windows-pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan