SD-256 MB-kaart wordt niet geaccepteerd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Op mijn HP iPAQ Pocket PC heb ik Tom Tom 2 geïnstalleerd. Werkt uitstekend. Nu heb ik een hogere (legale) versie op een SD kaart gekregen omdat die persoon de laatst nieuwe TomTom heeft aangeschaft.
Die SD kaart wordt niet herkend. Melding is: "Er zijn geen kaarten gevonden, installeer eerst een originele TT navigator 2 kaart.” Wat moet ik doen om die andere kaart leesbaar te maken?

Geplaatst door Bazar
Op mijn HP iPAQ Pocket PC heb ik Tom Tom 2 geïnstalleerd. Werkt uitstekend. Nu heb ik een hogere (legale) versie op een SD kaart gekregen omdat die persoon de laatst nieuwe TomTom heeft aangeschaft.
Die SD kaart wordt niet herkend. Melding is: "Er zijn geen kaarten gevonden, installeer eerst een originele TT navigator 2 kaart.” Wat moet ik doen om die andere kaart leesbaar te maken?

Staan erop die SD kaart alleen de kaarten van die hogere versie of ook de GPS en Navigatie software?

Met vriendelijke groet.

Volgens mij niet. Ik heb al geprobeerd om via verkenner te bezien wat er op de SD staat, maar ik kan de "drive" daarvan niet vinden. In ieder geval krijg ik geen structuur zoals de verkenner in Windows. Dus blijf ik het antwoord schuldig.

Als er op die SD kaart alleen de kaarten staan van een hogere versie dan TomTom 2 zal het nooit gaan werken met versie 2.

Met vriendelijke groet.

Ik heb nu ook de installatieschijf ontvangen. Helaas de SD kan ik niet formatteren of de files deleten, omdat ik niet weet hoe ik daar moet komen. De installatie kan geen doorgang vinden omdat de SD-ruimte thans te beperkt is. Dus blijft op de iPaq dan ook de instal van TT 2 staan. Een oplossing?

Kan je ook niet via ActiveSync je PDA benaderen en zo wat ruimte maken of files deleten.
Of een oplossing is om een cardreader te kopen deze zijn niet zo duur, of dit te doen bij iemand anders.
Je kan je SD kaartje ook formatteren op je PDA met bijvoorbeeld het progje Pocket Mechanic, dit progje zul je moeten kopen.

http://pocketland.nl/product.php?prod_id=27660

Met vriendelijke groet.

Kornelis.

Jouw aanwijzingen opgevolgd en het lukte inderdaad via ActiveSync de SD grotendeelds op te schonen. Daarna opnieuw geinstalleerd en op de SD staan de juiste bestanden maar in de iPAC kennelijk niet want hij blijft vragen om TT2. Dus alles maar weer naar het oude omgezet. Ik durf de iPAC niet in zijn gheel op te schonen en ALLES opnieuw te installeren want dan ben ik te veel data kwijt. Bij een eerdere gelegenheid is dat helaas ook gebeurd en de computer wil niet meer synchroniseren. Zie eventueel mijn eerdere helpmijvraag (dd. 21-09) in de outlook sectie. In ieder geval bedankt voor het super meedenken.

Bazar

Het moet toch mogelijk zijn om TomTom2 van je PDA te verwijderen en daarna de hogere versie erop te zetten.

Met vriendelijke groet.

Ja, dat lijkt mij ook. Maar je hebt geen partities, muv de SD. Via verkenner (daar lukt het dus ook mee) kun je alles overzien. Als ik datgene waarvan ik vermoed dat het met TT2 te maken heeft, verwijder (en daardoor misschien te veel files/mappen verwijder) loop ik dan een risico?

Op je PDA, ga eens naar Settings dan naar Systeem en dan naar Remove Programs.
Daar kun je als het goed is TomTom2 verwijderen.
Dan met de instalschijf die je gekregen heb via ActiveSync de hogere versie van TomTom erop zetten.
Daarna de oude kaarten van TomTom2 verwijderen en ook weer via ActiveSync de kaarten van de hogere versie op je SD kaartje zetten.

Dan blijven je andere programma's en bestanden gewoon op je PDA staan.

Met vriendelijke groet.

Kornelis

Ik ga dat inderdaad proberen. Eerst nog even gebruiken voordat ik de operatie start. De vorige keer had ik nl. heel veel problemen om de TT2 werd goed werkend te krijgen. Je hoort van me.

Hoi Kornelis.
Daar ben ik weer. Ik heb via de route de volgende files verwijderd 1) TT ~gps; 2) TT wizard; 3) TT navigator; 4) Benelux Navigator map en 5) TT navigator Voice. Ook de SD-card volledig gedeletet.
Daarna geïnstalleerd. Opvallend was dat geen key werd gevraagd. Dus ergens zit er nog iets en de installatie lukte niet. Nu staat de oude TT er weer op en hopelijk werkt ze weer goed. Wellicht moet ik de update aanschaffen; dat moet lukken toch. Nogmaals bedankt voor je inzet en mocht je ooit een verdwaalde persoon zien, dan ben ik dat!!! (Overigens, jij bent wel een nachtbraker zeg)

@Bazar

Stuur mij even een mailtje met jouw mailadres, mischien kan ik nog iets voor je betekenen.

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan