sd card en usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Hallo allemaal

Ik ben, zoals eerder al aangegeven een dummie met de computer. Ik heb een nieuwe HP. Deze adviseerde mij op een gegeven ogenblik een recovery te maken op een flash usb of cd rom. Onwetend als ik ben dacht ik dat sd kaarten en usb sticks, qua uiterlijk weliswaar verschillend, maar in principe hetzelfde zijn; een geheugenchipje. Ik had namelijk nog een leeg sd kaartje, en deze heb ik ingevoerd in de laptop. Maar ook zat mijn muziek-128gb-usb stick er nog in. Ik verwachtte voordat HP zou beginnen met het herstelmedium te maken mij de keus zou geven om mij te laten kiezen voor de usb dan wel sd kaart. Dit gebeurde echter niet; de computer koos direct voor de usb stick met mijn 128gb muziek. 1% gevorderd. Dan gelijk gestopt, maar de muziek was er al vanaf. Nu heb ik dezelfde muziek ook nog op een 128gb sdkaart en vraag mij af of het mogelijk is dèze muziek van de sdkaart over te zetten naar mijn onbedoeld leeggemaakte usb stick. Wie kan mij helpen?

Je kunt de USB stick formatteren en dan gewoon de inhoud van de SD kaart er naar toe kopiëren.

sd card usb

Dag Edmoor

Dank je wel voor je reactie. Inderdaad had ik me waarschijnlijk moeten realiseren dat ik de stick had moeten formatterren. dat heb ik dus gedaan nu, en het is heel vreemd, maar de stick heeft nu nog maar 31,9GB beschikbaar, waardoor ik de card wederom niet kan kopieren, eenvoudig omdat de computer dat niet als mogelijkheid opgeeft. Bestaat er een verklaring voor het feit dat de 128GB (effectief +-119GB) ineens veranderd is in 31,9GB?

Dat is lastig te zeggen maar wel een bekend probleem bij de goedkope Chinese sticks. Of dat is op te lossen kan ik helaas niet zeggen.

sd usb

Dag Edmoor

Dank voor je antwoord. Zou dit ook kunnen gelden voor een Adata, gekocht bij Centralpoint.nl voor 73,95? Wat denk je, zou ik aanspraak kunnen maken op de lifetimewarranty van Adata?

Met vr gr
Foppie

Dat is dus geen goedkope Chinese stick maar een fatsoenlijk A-merk. Ik verwacht dat er een eenvoudige oplossing voor is. Ik weet die niet, wellicht iemand anders hier. Of anders inderdaad even contact opnemen met Central Point. Misschien dat ze dat eerder bij de hand hebben gehad.

Ook kan je dit proberen, wat als antwoord op een Microsoft forum werd gegeven:
1. Insert the USB flash drive into the USB port.

2. Click Start, type devmgmt.msc in the Search textbox and press Enter.

3. Find Disk Drives and expand it.

4. Find the USB flash drive you want to format, and double-click it. It opens the Properties dialog box.

5. Click Policies tab.

6. By default, the Optimize for quick removal option selected, switch it to Optimize for performance and then pressOK.

7. Now open Computer. Right click on the USB Flash Drive and select Format. The Format dialog box now appears.

8. Select NTFS in the File System field.

9. Press Start and wait while the process will be completed.

10. Now your USB Flash Drive is formatted with NTFS format.

Laatst bewerkt:
sd usb

Dag Edmoor

Dank voor het advies. Einde van deze case.

Foppie

Ik heb net m'n reactie nog wat aangepast.

sd usb

Dag Edmoor

Dank voor je blijvende betrokkenheid. Nu komt weer mijn dummie weer om de hoek kijken. Go to start and type ....in search.
Ik dacht dit te doen: Ik heb een Windows 8.1. Op de taakbalk het huisje van Start geklikt. Dan in de in te vullen search voor apps etc het bertreffende woord ingetikt en dan verschijnt de mededeling : niet gevonden. Heb ik het goed gedaan of zit ik er helemaal naast?

In Windows 8.1 gaat dat inderdaad op een andere wijze. De bedoeling is om een commando uit te voeren in de Command (DOS) omgeving. Ga naar je tegelscherm en tik de letters CMD in. Er komt dan vanzelf de opdracht voor het openen van het commando scherm tevoorschijn. Als je deze start opent dat commando schermpje en daar kan je dan de opdracht devmgmt.msc ingeven. Druk dan op de Enter toets om die opdracht uit te voeren.

Het programma voor apparaatbeheer (device management) zal openen en kan je verder met de uitleg.

sd usb

Dag Edmoor

Ja nu komen er waarschijnlijk toch skills om de hoek kijken die ik niet heb. Met CMD gaat het niet goed. Als ik op het tegelscherm devmgmt invul kom ik inderdaad bij apparaaatbeheer terecht. Ik denk vervolgens de goede usb stick te pakken te hebben maar dat is het dan ook Met ingang van "click policies tab" kom ik er niet uit. (Is dat de tab: stuurprogramma?). Vervolgens heb ik toch ergens op geklikt en kom ik bij een zoektocht naar een nieuwere versie van het stuur programma terecht, wat vervolgens geen beter programma oplevert. En dan houd het voor mij op en durf ik niet verder te gaan omdat ik fouten vrees. Maar bedankt voor alle bijstand!

Foppie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan