SD kaart beveiligd tegen schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Berichten
415
Ik heb een SD kaartje. Dit kaartje is in gebruik geweest voor een digitale camera, maar nu wil ik het gebruiken voor MP3 in mijn autoradio. Probleem is echter, dat ik niets kan verwijderen of toevoegen. Ik krijg telkens de melding " schijf is beveiligd tegen schrijven, of is door een ander programma in gebruik" Voor alle duidelijkheid, het kaartje staat niet op Lock. Ook het opnieuw opstarten van de pc om het andere progje uit te sluiten, heeft niet geholpen.

Kan iemand mij helpen :(
 
Probeer het eens met unlocker. Die kan alle file die in gebruik blijven vrijgeven en desnoods zelfs voor je verwijderen.
 
Een formatteer opdracht in het apparaat waar de kaart oorspronkelijk inzat (ic. de camera) zou mogelijk de kaart gereed kunnen maken voor nieuwe dataopslag in een willekeurig ander apparaat?
 
Een beetje late reactie op de antwoorden, maar ik moest er vandoor.

Ik heb eerst via de camera het kaartje geformateerd. Geen resultaat, ik blijf dezelfde melding krijgen. Vervolgens Unlocker gedownload en geinstalleerd. Ook hier geen resultaat. Dit progje geeft in eerste instantie aan dat er geen beveiligde bestanden zijn maar tock kan helpen. Ik heb toen uit de geboden mogelijkheden gekozen om de bestanden te verwijderen. Ook dit lukt niet.
Voor alle duidelijkheid, wanneer ik Mp3 naar het kaartje probeer te kopieren, dan krijg ik ook de melding dat de schijf beveiligd is tegen schrijven. Heb inmiddels mijn andere kaartje ook geprobeerd (alle handelingen opnieuw uitgevoerd) maar dit geeft hetzelfde probleem.

:confused:
 
Alles geprobeerd. Uiteindelijk terug naar de winkel met de cardreader en deze omgeruild voor een andere. Alles werkt nu naar behoren. Probleem opgelost.
 
Aan de zijkant van het SD kaartje zit een wit dingetje dat je naar boven en naar beneden kunt bewegen, als je het naar boven schuift is het kaartje read only als je het naar beneden schuift kun je erop schrijven.

.... ;)
 
Topics uit 2006 zijn niet actueel meer en mogen met rust worden gelaten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan