SD-kaart - Foto's in apart onbekend bestand gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxynienke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hajj hajj,

Ik heb een probleem met mijn sd-kaart (4gb). Ik wou mijn foto's op de computer zetten, opende de map met bestanden en wou naar beneden scrollen in de map met foto's. Toen werd de map afgesloten en kon ik het sd-kaartje niet meer openen. Ik heb het uit de pc gehaald en er weer opnieuw ingedaan en toen waren bijna al mijn foto's weg! Wel staat er twee rare bestandjes in die geen extencie hebben, alleen een punt. Ook de map waar de filmpjes in staan, die ik helemaal niet geopend had, is vervangen door een raar bestand , genaamd USBC(ìÑç.
Het rare is als je het usb-kaartje in de wii stopt, de foto's wel te zien zijn. De filmpjes zijn niet te zien, maar hij herkend ze wel. Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Nienke

Kan je wellicht de SD kaart in een andere pc stoppen? Wellicht dat het dan wel werkt?

Kopieer dan de foto's naar die pc, formateer de kaart (NA het kopieeren pas doen) en kopieer de foto's weer terug :)

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels 5 computers geprobeerd en niks werkt. Ik heb hem ook in verschillende card-readers gedaan.

Hmm, en al eens geprobeerd het met een niet windows machine (mac of linux) te lezen? Het zou logisch zijn als geen enkel apparaat het leest, want dan is hij gewoon corrupt, maar als de wii hem wel leest is het nog niet verloren...

Als je geen mac/linux hebt, download dan even de ubuntu live cd, en start je pc daarvan op. Hoef je niets te installeren, en kan je hem hopelijk wel lezen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan